Tuti befutó a Bell a kormányzati tendereken
További Belföld cikkek
- Kiderült, hogyan lehet megúszni az autópálya-matricák miatti nagy büntetéseket
- A régészek ma is keresik a verhetetlen hadvezér, Kinizsi Pál földi maradványait
- Nemzetközi kitüntetést kapott Rómában Erdő Péter bíboros
- Magyarok ezreinek életét mentheti meg ez az újítás
- Nézőpont Intézet: a magyarok többsége nem találja szimpatikusnak Magyar Pétert
A magyar vasúti szállítás népszerűsítése érdekében kell új marketingkommunikációs stratégiával előállnia és reklámüzeneteket fogalmaznia a Bell & Partners Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-nek, amely a napokban megnyerte a MÁV-Start kétszer kiírt, majd visszavont tenderét.
A Bell & Partners két másik céget megelőzve kapta meg a vasutas vállalat nettó 24,9 millió forintos megrendelését. Az eredményt hétfőn tették közzé. A MÁV-Start már kétszer kiírta, majd visszavonta a pályázatot, amely eredetileg 50 milliós költségvetéssel jelent meg. A felére sorvadt megrendelési érték azzal járt, hogy a szeptemberben kiírt harmadik fordulót már nem kellett nyilvánossá tenni, hanem három meghívott cég közül választhatták ki a legmegfelelőbbet. A határérték ugyanis 25 millió forint.
A Bell & Partners eredményeire a tavasszal figyelt fel a média, amikor az ügynökség győztesen került ki a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) bruttó 600 millió forint keretösszegű lakossági tájékoztató kampányának pályázatából. A cég feladata az, hogy az egy évig felhasználható keretből két fő üzenetet, a gazdaság erősítését, munkahelyteremtést, versenyképesség-növelést, illetve a jó állam megteremtését célzó kormányzati intézkedéseket közvetítse az emberek felé.
A Kreatív Online információi szerint a Viszkei András irányítása alatt álló ügynökség a KIM-tender mellett – a Young & Partners Kft.-vel közösen – az állami ünnepeket is szervező Hungarofest média- és PR-feladatok ellátására kiírt tenderén is győzött, és szintén közel 600 millió forint bruttó keretösszegben kapott megrendelést médiatervezés és –vásárlásra. A cég márciusban megnyerte a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. új Széchenyi Tervvel kapcsolatos banki hiteltermékek bevezetési kampányának megszervezésére kiírt közbeszerzést is, nettó 24,9 millió forint értékben. (Az megrendelési érték itt is éppen hogy a nyilvános eljárás határa alatt volt.) Az ügynökség januárban az Állami Autópálya Kezelő Zrt. egy három hónapos közlekedésbiztonsági társadalmi célú kampány és egy ÁAK szolgáltatásait népszerűsítő imázskampány lebonyolítására kiírt közbeszerzésén is győzött, ennek értéke nettó 25 millió forint. Szintén januárban nyertek a Pilisi Parkerdő Zrt. tenderén, nettó 15 millióért. A Bell a "Parkerdő természetesen 2010-2012" című pályázathoz kapcsolódó tájékoztatási feladatokat végezheti el ennyiért.
Valóban igaz, hogy impozánsnak látszó sorozat áll az utóbbi időben a Bell mögött, mondta az Indexnek a cég tulajdonosa. Viszkei András szerint azonban a sikerek nem titkos politikai kapcsolatoknak köszönhetőek, hanem annak, hogy az ügynökség 2007 óta tudatosan készült, hogy beszálljon az állami megrendelésekért folyó harcba. Viszkei szerint a négy éve meghozott tulajdonosi döntés oka az volt, hogy a magyar gazdaságot sújtó válság miatt jelentősen visszaestek a piaci szereplők reklámköltései, ezért a túlélés érdekében váltani kellett.
A Bell tulajdonosa azt mondta, az állami tenderek miatt átalakították a cég működését is, és még a választások előtt szerezték meg az első nagyobb megrendeléseket az Agrármarketing Centrumtól és a KVVM-től. Viszkei szerint a sikerek ellenére azért az erős túlzás, hogy mostanában csak a Bell nyer. Állítása szerint ezen a piacon is számos kis céggel, és multival kell versenyezni, akik szintén részesedtek több állami megrendelésből.