A Nézőpont Intézet cége nyerte a kormányzati médiafigyelési tendert

2011.11.24. 07:56

A Nézőpont Intézet cége, a Médianéző Kft. nyerte az egységes kormányzati médiafigyelésre és -elemzésre, valamint médiahatás-vizsgálatra kiírt közbeszerzési pályázatot, írta a Népszabadság és a Magyar Nemzet.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóosztályán azt mondták a Népszabadságnak, hogy a Médianéző Kft. egyedül tett ajánlatot, a cég havi nettó 30 312 500, évi 360 millió forintért látja el a feladatot.

A minisztériumi indoklás szerint a kormányzat a gazdaságosabb működés és a közpénzek hatékonyabb felhasználása érdekében a médiafigyeléssel kapcsolatos tevékenységet elvonja az egyes tárcáktól és központosítottan kezeli a jövőben. Így egységes rendszer jön létre, amely a kormányzati munka gördülékeny elvégzéséhez szükséges, költséghatékony szolgáltatást nyújt a döntés előkészítéshez.

A médiamonitoring rendszer szolgáltatásait a Miniszterelnökség és a minisztériumok mellett a kormánybiztosok, a kormányhivatalok és a külképviseletek is igénybe vehetik majd.

A nyertes Médianéző Kft. eddig is az Orbán-kormány legnagyobb sajtószemle-beszállítója volt, a cégen kívül az Observer és több kisebb cég végez a kormányzatnak ilyen feladatot, írja a Népszabadság.

A Médianéző Kft.-t 2010-ben alapította a Nézőpont Intézet Zrt., a cég tulajdonosa Mráz Ágoston Sámuel. 2006-ban három fővel indult a Nézőpont Intézet, mára a cégcsoport - Nézőpont Intézet, Médianéző, Kutatópont - csaknem ötven embert foglalkoztat.

Mráz a médiamonitor-tenderről azt mondta a lapnak, hogy a közbeszerzési pályázatban lefektetett feltételek teljesítése érdekében a Médianéző Kft. legalább harminc új munkahelyet teremt, és további közel száz embernek biztosít rendszeres munkát.