Halálcsapdába csalja az utasokat a BKV
További Belföld cikkek
-
Karácsony előtt a hamisítók is felpörögnek, ne csak az árra figyeljen!
- Több kilométeres a kocsisor az M0-s autóúton
- A magyar politikusok így számoltak be a csütörtöki hóhelyzetről
- Az ÁSZ illegálisnak találta az ellenzéki pártok külföldi kampánytámogatását
- Az agrárkamara lesújtó hírt közölt az idei szelídgesztenye-termésről
Bravúros közlekedésszervezési húzással hívja föl magára a figyelmet a főváros közlekedési cége. Olyan helyre tették ugyanis az új, tömegközlekedési kishajójárat megállóját, ahonnan sehová sem lehet eljutni.

Egy Soroksári úti irodaházban dolgozó olvasónk hívta fel a figyelmünket a jelenségre, miszerint a Haller utcai hajómegállóból nem lehet eljutni egyetlen más jármű megállójába sem, de egyáltalán a városba sem, mivel itt a Dunával párhuzamosan futnak a HÉV kerítéssel is elválasztott sínei. Egy helyen, egy aluljárón lehetne átjutni az életbe, csakhogy az egy befulladt építkezés miatt hosszú ideje le van zárva az egyik oldaláról, míg a másik irányból hajléktalanok költöztek bele.
Ha valaki áldozatul esik a BKV-nak és itt száll ki, vagy káromkodva megvárja a következő hajót, vagy elgyalogol a Boráros térre vagy a Rákóczi hídig, esetleg beleveti magát a vízbe, más megoldás nincs.
Elmentünk a helyszínre, és minden úgy volt, ahogy az olvasó írta. Ráadásul a parti ösvényt, amin valamelyik hídnál kimenekülhetünk a harapófogóból, nem árnyékolja semmi, így az iránytól függően 6-900 méteres séta jelenleg igazi szenvedés.
Ha már ott voltunk, elkezdtük figyelni, majd kérdezgetni az itt kiszállókat. Először egy újpestről érkezett csapatot, akik azt mondták, kirándulni jöttek a hajóval. Kiszálltak, cigiztek egyet a forró porban, aztán fölszálltak egy észak felé tartó hajóra. Jött még egy fiatal lány, de csak átszállt a budai parton kikötő vonalra.
Aztán kikötött egy újabb kishajó, a rámpán megjelent egy botos néni, megszólítottuk.
Index: Látom hajóval jött. Hová tetszik továbbmenni?
Megvezetett Néni: Átszállok a kettes villamosra a Haller utcánál. (Bottal mutatja a Haller torkolatát.)
Index: Azt ugyan nem. Sehol sem lehet átkelni a síneken.

Megvezetett Néni: És az aluljáró?
Index: Nem tetszik tudni átmenni, az aluljáró le van zárva. Nem mondták a hajón, hogy mi a helyzet a megállóban?
Megvezetett Néni: Nem mondtak azok semmit. Az aluljáró nekem amúgy se lenne jó mert fáj a lábam, lépcsőn csak akkor megyek le, ha kergetnek.
Index: A síneken vagy a Petőfi hídnál a Boráros téren, vagy a Rákóczi hídnál lehet átmenni.

Megvezetett Néni: Akkor azért inkább próbálkoztam volna a lépcsőzéssel. Jártam másfelé a világban, a megállóknál mindenhol volt mozgólépcső vagy lift vagy ilyesmi. De nem baj, ez a nép azért nem lesz degenerált, mert mindig nehézségekkel kell megküzdenünk. (Toporog kicsit a botjával, ide-oda néz, aztán eltipeg a Boráros tér felé. Jó döntés, arra azért rövidebb.)
Ismerjük a problémát – mondták a BKK sajtóosztályán telefonon, és gyors választ ígértek emailben feltett kérdéseinkre:
– Mikor lesz használható a HÉV alatti aluljáró ?
– Mi értelme addig, hogy ott is megáll a hajó?
– Milyen szervezési vagy egyéb probléma okozta ezt a furcsa helyzetet?
Türelmet és megértést kér a BKK
Jelenleg a hajóállomás a Közvágóhíd HÉV-végállomástól közelíthető meg, ugyanis egy, a hajóállomáshoz közeli ingatlanberuházás miatt – az építési hatóság jóváhagyásával – az elmúlt években ideiglenesen elbontották az aluljáró lépcsőkarját, melynek helyreállítása a beruházó feladata. Jelenleg folynak az egyeztetések arról, hogy az ingatlanberuházás befejezése előtt hogyan, milyen műszaki megoldással lehetne a lépcsőkart ideiglenesen helyreállítani. A Budapesti Közlekedési Központ korábban a Művészetek Palotájánál szerette volna ezt a megállót elhelyezni, azonban a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem adott rá engedélyt. A helyzet megoldásáig az utasok türelmét és megértését kérjük!