Megszűnik a megoldatlan ügyek irodája

2012.07.26. 10:07

Kevesebb, mint egy évnyi működés után bezárják Pécsen az úgynevezett „megoldatlan ügyek irodáját”. A bezáráshoz nem a kiadások nagysága vagy az ott dolgozók lelkesedésének lankadása vezetett, hanem a pécsi lakosok érdeklődésének csökkenése. Dr. Lovász István városi jegyző szerint az iroda sikeresen működött és teljesítették a kitűzött célokat, ráadásul az ügyfelektől is pozitív visszajelzéseket kaptak.

Az iroda 2011 szeptemberi megnyitásakor a város vezetése azt ígérte, hogy rutinos és szakképzett fiatal dolgozók fogják végezni az itteni munkát egyéb feladataik mellett. Az iroda célkitűzése az volt, hogy az elakadt önkormányzati lakossági ügyeket elindítsák, felgyorsítsák, kivizsgálják. Az ötletet az adta, hogy Páva Zsolt polgármester az új jegyzővel közösen átvizsgálta az ügyintézés hatékonyságát és gyakorlatát, ez alapján pedig azt feltételezték, hogy számos olyan pécsi polgár lehet, akikkel szemben a Polgármesteri Hivatalnak elmaradása volt.

Az eredetileg mindössze 6 hónapra felállított iroda nyitva tartását további 4 hónappal hosszabbította meg az önkormányzat, miután erre igény mutatkozott a pécsiek részéről. Lovász István szerint a mostani bezárás egy „tervezett, kalkulált, természetes folyamata volt ennek a projektnek”, amire ráerősített, hogy tavasztól különösen csökkent a lakossági érdeklődés az iroda iránt.

A jegyző elmondta, hogy a 10 hónap alatt nagyjából 800 ügyfél fordult segítségért az irodához. Az ügyek felében valóban az önkormányzatra tartozó ügyek kerültek a hivatal elé, amiket meg is oldottak, míg a fennmaradó nem önkormányzati kérdésekben is tanácsot és eligazítást adtak. A legtöbb probléma és megkeresés a szociális segélyek, az egészségügyi ellátás és a lakhatósági kérelmek köré csoportosult.

Lovász szerint pár folyamatban ügye természetesen maradt az irodának a zárás után is. Szerinte egy ekkora nagyváros esetében elképzelhetetlen, hogy az adott pillanatban minden ügymenet le legyen zárva, de a bennragadt problémák száma nagyon alacsony. A lakosok most a korábbiaknak megfelelően továbbra is közvetlenül az önkormányzathoz fordulhatnak segítségért, ahol változatlanul folytatódik a munka.

Kérdésünkre Lovász István elmondta, hogy az irodában dolgozó közalkalmazottak most visszatérnek eredeti munkakörükbe, hiszen csak ez a fajta speciális összevont iroda szűnt meg. A jegyző szerint avval a kérdéssel is foglalkoznak, hogy mi legyen a teendő, hogyha újra lesz igény a lakosság részéről egy ilyen külön szervezetre. Szerinte akkor valamilyen formában, például információs pontként, elképzelhető, hogy felállítják a megoldatlan ügyek irodájának utódszervezetét.