Húsz perc alatt tenné meg a Badacsony-Fonyód közötti távot a tervezett gyorskomp – írja a Veszprém megyei Napló.
A 2. kompjárat megvalósításának első tervei még a 1990-es évek elejére nyúlnak vissza, amikor a Révfülöp–Balatonboglár útvonalat szemelték ki a célra. Lakossági tiltakozás miatt később Pálkövéhez helyezték át a tervezett útvonalat, de újabb lakossági tiltakozás miatt végül azt is elvetették.
Ezután kezdtek foglalkozni a Badacsony–Fonyód közötti komp megvalósításának ötletével. 2006 márciusában még kísérleti járatot is indítottak. Akkor Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója azt mondta: 2009-től már rendesen közlekednek a gyorskompok.
A beruházás költségét jelenleg mintegy nyolcmilliárd forintra becsülik. A pénzből meglévő kikötők, utak átalakítását, hajók beszerzését, valamint a járulékos infrastruktura kiépítését finanszíroznák. Az 5,5 kilométeres távot az új kompjárat 20 perc alatt tenné meg, így legalább kétszer olyan gyors lenne, mint a jelenlegi kompok.
A 60–65 méter hosszú komphajókon 48– 50 autónak és az egyéb terheléstől függően 350–1000 utasnak lenne hely. A kompokra terelnék azt az évi 100–120 ezer utast, aki jelenleg személyhajókon közlekedik. A becslések szerint a szántódi rév gépjárműforgalmának 20– 25 százaléka is átterelődne az új kompra, és hasonló mennyiségű új igényben is bíznak.