A peronkapuk visszaállítását tervezi a MÁV
A decemberi fokozott ellenőrzés hatékonyság miatt a Máv-Start úgy döntött: február végéig folytatja az úgynevezett megerősített jegyvizsgálói ellenőrzéséket, vagyis addig a szokottnál több ellenőr lesz a vonatokon. Emellett a vasúttársaság „a budapesti fejpályaudvarokon a peronkapus rendszer egy-egy napra visszaállított, átmeneti működtetését is tervezi a jövőben” – olvasható a vasúttársaság hétfőn kiadott közleményében. A 2006-tól Nyugati pályaudvar, 2007-től déli, majd 2008-tól a Keleti pályaudvaron 2011 végéig működő zárt peronos jegyellenőrzést hoznák vissza, ami akkoriban 130 millió forint bevétel növekedést hozott. Eddig szúrópróbaszaerűen ellenőrizték a menetjegyeket.
A MÁV szerint az évi több százezer bliccelő évente több milliárd forint veszteséget okoz a cégnek. A fokozott ellenőrzéstől a közlemény szerint 80 millió forint többletbevételt várnak.
Elsősorban a csúcsidőszakokban és a nagyobb utasforgalmú vasútvonalokon kell számítani a szígorított ellenőrzésekre. A vasút az is közölte, hogy az eddigi tapasztalatok alapján jelentősen nőtt a jegyvásárlási hajlandóság és ezzel arányosan csökkent a pótdíjak összege és az utazásból kizárt személyek száma.
A peronkapukat 2011 végén szüntették meg a budapesti fejpályaudvarokon (Keleti, Déli, Nyugati). Később, tavaly tavasszal azonban már visszaállították őket, de a MÁV akkor is azt mondta, akárcsak most: nem rendszeres, hanem csak eseti, szúrópróbaszerű ellenőrzéseket tartanak majd.