Újabb félmillárdot tolnak a mindennapos testnevelésbe
További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
A félmilliárd forintból a tavalyi ezer után ismét ezer tanító és testnevelő tanár vehet részt a Kölyökatlétika-programmal kapcsolatos továbbképzésen, mondta keddi, közös sajtótájékoztatóján Hoffmann Rózsa köznevelési és Simicskó István sportért felelős államtitkár.
A Kölyökatlétika-programot a Magyar Atlétikai Szövetség dolgozta ki, és az a lényege, hogy a gyerekek az atlétikai számokon keresztül élményalapon mozogjanak. Az ötnapos képzésen sorversenyek, játékos atlétikai feladatok tanítását sajátíthatják el a résztvevők.
Egri Gyula, a Pest Megyei Diáksport Szövetség elnöke jó ötletnek tartja a programot, véleménye szerint a korábbi gyakorlathoz képest valóban ráfér a tanítókra, hogy szervezett szakképzés keretein belül fejlesszék a testnevelésórák tanterveit. „Az általános iskolai tanítók testnevelésórái gyakran nem jelentenek elegendő ingert az 1-3. osztályos gyerekeknek, így aztán felső osztályba meglehetősen gyengén érkeznek” – fogalmazott.
Hoffmann Rózsa szerint ez a továbbképzés azért is fontos, hogy a nevelési-oktatási intézmények zökkenőmentesen eleget tehessenek az új kerettantervnek, amely kötelezően előírja kölyökatlétikai mozgásformák tanítását.
Megkérdeztünk két általános iskolai tanítót, akik szintén jó ötletnek tartják a tanítók testnevelési továbbképzését, de kétségeiknek is hangot adtak. „Aki a tanítóképzőn nem tanult meg bukfencezni, megfelelően bemutatni egy gyakorlatot, vagy kiadni egy olyan feladatot, hogy bóják között szaladgáljanak gyerekek, és nincs affinitása vagy megfelelő fizikuma, annak teljesen felesleges a továbbképzés. De alapvetően szerintem minden tanítóra ráférne” – mondta egyikük. A másik tanító szerint a mindennapos testnevelés bevezetése kevésbé tartalmi, mint inkább mennyiségi kérdés, amelyen keresztül alsóban elsősorban a tanmenet megszerkesztése változik. „Mivel eddig is volt testnevelési tanterv, inkább csak az a kérdés, hogy tavaly szeptember óta kötelező plusz két órán a mozgásnak mely ágát helyezzük előtérbe” – mondta.
Ahogy korábban megírtuk, 2012 szeptemberétől az elsős, ötödikes és kilencedikes diákoknak minden nap van testnevelésórája. A kormány egészségesebb, ügyesen mozgó és nagy akaraterővel bíró gyerekekre számít a mindennapos testnevelésórák bevezetésével, de sok iskolában terhet jelent az újítás. A legtöbb gondot a helyszűke, a mosakodási lehetőségek és a tornatermek hiánya okozhatja.