Semmiféle útzár nem volt, egy ember integetett
További Belföld cikkek
- Tisza Párt: amíg ez meg nem történik, addig nem döntünk a főpolgármester-helyettesekről
- Autót, pálinkát és még egy grillsütőt loptak, de nem jutottak messzire a gyöngyösi betörők
- Elbúcsúztatták Révész Zsuzsát
- Villamos elé hajtott egy Mercedes Szegeden
- Napokig küzdött a túlélésért egy túrázó a Bükkben
A Honvédelmi Minisztérium (HM) sajtóosztálya hivatalosan is megerősítette az Index korábbi értesüléseit Hende Csaba honvédelmi miniszter balesetének körülményeiről.
Így ütközött Hende az illegális ralissal >>>>
Hendét hazaengedték a kórházból >>>>
Rendőr rokona miatt mindent elnéztek a ralisnak >>>>
Hende ott ült, ahol ülnie kellett
Balesetekor Hende Csaba egy Audi A8-asban ült, egyébként rendszeresen ilyen típusú autó szállítja. A kocsit a készenléti rendőrség biztosítja számára.
A HM közlése szerint úgy tudják, a miniszteri autóban ülők valamennyien használtak biztonsági övet. Hende Csaba a jobb hátsó ülésen ült, vállsérülése pontos körülményeit még vizsgálják. A miniszter az autóban a rendőrségi protokoll szerinti fő helyen ült, ugyanis a védett személy, így jelen esetben a miniszter helye a jobb hátsó ülésen van. A magasabb védettségű személyek esetén a jobb első ülésen ül a személyi védelmet biztosító személy.
A raliautóval karambolozó Audi a HM tájékoztatása szerint a megengedett sebességhatárt nem lépte át, nagyjából 70 km/h sebességgel haladtak. A HM szerint a folyamatos haladás biztosítása érdekében használta Hende autója a megkülönböztető jelzést, de nem haladtak gyorsabban a megengedettnél.
A sofőr döntött az útvonalról
A minisztérium arra a kérdésünkre, miért az alacsonyabb rendű utat választotta a sofőr, és itt van-e bármilyen biztonsági előírás, azt válaszolta, hogy a gépjárművezető általában a leggyorsabb útvonalat választja és nem vonatkozik biztonsági előírás arra, hogy magasabb rendű úton kellene haladnia.
"A célállomást (Szécsény) a gépkocsivezető előzetes tervezése alapján ezen az úton lehetett legjobban megközelíteni" - írta a HM. "A kevésbé forgalmas és rövidebb útvonal nagy valószínűség szerint a gyorsabb is - ezt a gépjárművezető dönti el, de áttérésről nem beszélhetünk, mivel eleve ezt az útvonalat tervezte meg a sofőr" - tették hozzá.
A látási- és útviszonyok a baleset idején megfelelőek voltak.
Nem volt útlezárás
Megkérdeztük azt is, miért nem állt meg az autó a sajtóértesülések szerinti "illegális útlezárás" miatt, illetve, hogy külön szabályok vonatkoznak-e az ilyen megállásokra. A HM tájékoztatása alapján útlezárás esetén ugyanazon szabályok érvényesek a rendőrségi és honvédségi gépjárművekre is, mint a civilekre. A sajtóértesülésekkel szemben azonban a minisztérium nem tud róla, hogy Hende autója bármilyen útlezárással találkozott volna.
Az Index a baleset szereplőitől tájékozódó forrástól is úgy tudja, semmiféle fizikai útlezárással nem találkozott a miniszter autója, mindössze egy ember integetett az út szélén. Munkatársunk a ralis próba biztosítóját később egy gumiműhelyben meg is találta. A gumiszerelő a balesetről készített fotóit 300 ezer forintért kínálta eladásra, majd miután ez nem sikerült, nem is nyilatkozott lapunknak.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.