Dániel, Daniella
17 °C
35 °C
Index - In English In English Eng

Padlógázt nyomott az osztrák hummeres

2014.01.21. 18:41 Módosítva: 2014.01.21. 18:43

Thomas Robert B., a hummeres gázoló néven elhíresült férfi ügye közel három hónap szünet után kedden folytatódott a Szegedi Törvényszéken - számolt be róla a Délmagyar.hu. A tárgyalás két napon keresztül folyik, először a közlekedési-, majd a vegyészszakértőt, jövő héten az igazságügyi orvosszakértőt, és a fegyverszakértőt hallgatja meg a bíróság.

Thomas Robert B. 2012 októberében Apátfalváról Szeged felé tartva egy közúti ellenőrzés után Hummerjével leszorított egy rendőrjárőrt, majd elgázolta az őt megállítani próbáló Kenéz Imre rendőrmotorost. Az osztrák férfit emberöléssel vádolják.

Szakértői vélemény

Joó Attila bíró elmondta, a Hummer a kocsira szerelt védőrács jobb oldalával ütötte el a motoros járőrt. Szőke Zoltán igazságügyi közlekedési szakértő megállapította, a bal összekötő rúdon friss kenőzsír volt, ez alátámasztja, hogy a fűtőművet a bűncselekmény előtt javították. A kormányműről a szakértő megállapította, hogy abból rendellenes fémes zaj hallatszott. Ugyanakkor a próbaúton az autót lehetett irányítani.

Megállapította, a kormánymű rendellenesség és a gázolás között nincs ok-okozati összefüggés. A jármű mozgásából arra következtetett, a vádlott padlógázzal indult meg, 29-33 kilométer/órával gázolta el Kenéz Imrét. A Hummer először balra tartott, majd jobbra irányt váltott. A gázolás 5 másodperc alatt történt. A szakértő úgy véli, Kenéz Imre megpróbált a meglóduló autó elől elugrani.

A szakértő szerint a vádlottnak 2,5, a sértettnek 1,5 másodperce volt arra, hogy elkerüljék a gázolást. Hozzátette, Thomas Robert B. vészfékezéssel elkerülhette volna az ütközést.

Utasokkal, csomaggal együtt 4,5 tonnás a 300 lóerős Hummer – mondta a szakértő. Hangsúlyozta, a számított gyorsulást csak intenzív gázadással lehet elérni. A szakértő megerősítette, a nyomtávrúd javítás a gázolás előtt nem befolyásolta a Hummer irányíthatóságát. Thomas Robert B. elmondta, speciálisan kialakított Hummer-t vezetett. Állította, ha egyszer megindult a Hummer, azt nehéz megállítani.

A bíróságon levetítették a közlekedési szakértő által készített videót, amin azt mutatták be, számítógépen modellezve hogyan néz ki a gázolás. A videót mind a vádlott, mind a balesetben elhunyt Kenéz Imre kedvese végignézte.