Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

26 perc reklám jut egy pártra

2014.03.12. 08:03

Az országos listával rendelkező 18 pártnak összesen 470 perc, a nemzetiségi listát állító 13 kisebbségnek pedig 130 perc adásidő jár a választásokig a közmédiában, írja a Népszabadság.

A pártoknak és kisebbségnek jutó reklámidőt egyenlő arányban kell felosztani a Magyar Rádió, az MTV és a Duna TV között. A kampányhirdetéseket a közmédia legnépszerűbb csatornáin kell sugározni. Így az M1-en, a Duna TV-n és a Kossuth rádión nagyjából 157-157 percet kapnak a pártok, 43-43 percet pedig a nemzetiségek.

A reklámidőből mindenki ugyanolyan arányban részesedik, ami pártonként 26 perc 7 másodpercet, a kisebbségenként pedig 10 percet jelent. Egy-egy médiumban tehát a választásig hátralevő 25 nap alatt a pártoknak csatornánként nem egészen kilenc perc áll rendelkezésükre politikai üzenetek közzétételére. A kisebbségek rosszabbul járnak, ők egyenként csak alig több mint három percet kapnak.

A közmédiumoknak naponta három alkalommal, 6–8, 12–14 és 18–20 óra között kell közzétenniük a politikai reklámokat, megszakítás nélkül. Egy napon azonban maximum 8 percen át kampányolhatnak.