26 perc reklám jut egy pártra

2014.03.12. 08:03

Az országos listával rendelkező 18 pártnak összesen 470 perc, a nemzetiségi listát állító 13 kisebbségnek pedig 130 perc adásidő jár a választásokig a közmédiában, írja a Népszabadság.

A pártoknak és kisebbségnek jutó reklámidőt egyenlő arányban kell felosztani a Magyar Rádió, az MTV és a Duna TV között. A kampányhirdetéseket a közmédia legnépszerűbb csatornáin kell sugározni. Így az M1-en, a Duna TV-n és a Kossuth rádión nagyjából 157-157 percet kapnak a pártok, 43-43 percet pedig a nemzetiségek.

A reklámidőből mindenki ugyanolyan arányban részesedik, ami pártonként 26 perc 7 másodpercet, a kisebbségenként pedig 10 percet jelent. Egy-egy médiumban tehát a választásig hátralevő 25 nap alatt a pártoknak csatornánként nem egészen kilenc perc áll rendelkezésükre politikai üzenetek közzétételére. A kisebbségek rosszabbul járnak, ők egyenként csak alig több mint három percet kapnak.

A közmédiumoknak naponta három alkalommal, 6–8, 12–14 és 18–20 óra között kell közzétenniük a politikai reklámokat, megszakítás nélkül. Egy napon azonban maximum 8 percen át kampányolhatnak.