Kirúgták a mentős diszpécsert, aki egy bejelentésnél a sérült ruházatára volt kíváncsi

2015.01.18. 11:19

Kirúgták azt a mentős diszpécsert, aki tavaly decemberben egy bejelentésnél − ahol egy utcán összeeső hajléktalanhoz szerettek volna mentőt hívni −, az illető öltözékére volt kíváncsi, írja a nol.hu.

Ahogy a lap arról tavaly egy blogbejegyzés alapján beszámolt, egy hajléktalan férfi összeesett az utcán, hozzá mentőt akartak hívni. A mentőt hívó férfi elmondása alapján a diszpécser, miután végighallgatta, hogy mi és hol történt azt kérdezte, hogy van felöltözve az illető. A telefonáló erre azt felelte, hogy jól öltözött, mert biztos volt benne, hogy a kérdés arra vonatkozott, hajléktalanról van-e szó, és azt feltzételezte, ha az igazat mondja, lassabban ér ki a mentő.

A mentő azonban ezután sem jött, majd, amikor újra hívta a 112-őt, sürgetésére azok bontották a vonalat, mondván, már szóltak a mentőknek, ne zaklassák őket. Közben érkezett egy magát orvosnak mondó férfi, aki megvizsgálta a földön fekvő férfit, majd miután megállapította, hogy nincs pulzusa továbbállt. A blogbejegyzés szerint a mentő 33 perccel az első bejelentés után érkezett, megpróbálták a férfit újraéleszteni, ám sikertelenül.

A nol.hu megkereste akkor a mentőszolgálatot, akik a lap kérdéseire többek között azt felelték, „a mentők egyik alapértéke az egyenlően magas színvonalú ellátás, különbséget kizárólag a sürgősség, a betegség súlyossága alapján teszünk. A hívást fogadó mentésirányító kérdéseinek célja a segítségre szoruló beteg egészségi állapotának megítélése, a kórfolyamat zajlásdinamikájának, vagyis az ellátás sürgősségének felmérése".

A lap friss cikkében pedig arról számol be, hogy az Országos Mentőszolgálat „belső vizsgálata szerint a mentőszolgálat túlságosan leterhelt volt a kérdéses időpontban, s elismerték, hogy a diszpécser hibázott. Az illető néhány hete már nem az OMSZ munkatársa". A késlekedéssel kapcsolatban pedig úgy érvelt a mentőszolgálat, hogy az adott időszakban nagyon leterheltek voltak, a legközelebbi egységek más betegek ellátásával foglalkoztak.

Megállapítást nyert ugyanakkor az is, hogy a hívást fogadó mentésirányító nem járt el kellő alapossággal, a segélyhívás kezelése nem volt megfelelő. Az érintett dolgozó munkaviszonya 2014 decemberében megszűnt

− idézi a lap a mentőszolgálat közleményét.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport