Ugyanott építik meg az utat, ahol Simicskáék elkezdték
További Belföld cikkek
- Matolcsy György: A korlátlan erőforrások világa felé hajózunk
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
- Orbán Viktor elárulta, hogy mivel kezdett foglalkozni 2009-ben
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
- Tizenhárom autó ütközött az M6-oson, teljesen megbénult a forgalom
Autóútként építik meg Budapest és Szolnok között az M4-est, amelynek építését néhány héttel ezelőtt állította le a kormány. Orbán Viktor és Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere szerdán jelentette be, hogy meglesz a négysávos összeköttetés a főváros és Szolnok között, "ugyanazon a nyomvonalon, de más műszaki tartalommal" - ahogy Szalay fogalmazott.
Mint arról beszámoltunk, Lázár János és Seszták Miklós miniszterek márciusban elrendelték, hogy azonnal állítsák le az M4-es autópálya építését. A kormány arra hivatkozott, hogy az Európai Bizottság indokolatlannak tartotta a beruházást, és túlzottnak látta az építési költséget. Az EB szerint csak kartellezéssel jöhetett ki a közel 4 milliárdos kilométerenkénti építési költség. Ezért a kormány elállt a beruházástól.
Az M4-est több cég is építette, például a Simicska Lajoshoz köthető Közgép is. Egy 46,7 milliárdos részt nyert meg a Colas-Swietelsky konzorcium, egy 32,5 milliárdosat a Közgép-A-Híd páros, és egy 31,5 milliárdosat a Strabag.
Most kiderült, hogy "ez az útépítés nem marad torzó", és nem autópályaként, hanem autóútként folytatják a beruházást - jelentette be Orbán és Szalay Ferenc. Arról nem beszéltek, hogy ki építheti, a miniszterelnök csak annyit mondott, hogy "remélhetőleg ésszerűbb költségekkel" jár majd a beruházás.
Mindent újra kell gondolni, újra kell számolni.
Orbán szerint a jogi szempontok miatt kellett leállítani az építkezést, de politikai szempontból mindig is ragaszkodtak a Budapest-Szolnok négysávos úthoz. Már 1988-ban is azt akarták a helyi fideszesek.
Orbán Viktor emellett bejelentette, hogy a Modern Városok program keretében milyen fejlesztésekről döntöttek:
- A négysávos Budapest-Szolnok út mellett megépül egy várost elkerülő út. "Megépítjük az északit, meglátjuk, kell-e a délit fejleszteni".
- 300 hektáros új ipari park kialakítása: "a polgári berendezkedéshez gazdasági erő kell: az ipart kell fejleszteni", a terület vételárát a kormány állja.
- A Véső úti MÁV-sporttelep fejlesztése.
- A Művésztelep fejlesztése 1 milliárd forintért.
- A Tiszaliget, különösen a strandfürdő fejlesztése. A következő évben megkezdik az építkezést, 2018 elejére lezárják.
- Új kikötő építése, hiszen "Szolnok a Tisza városa". Ez is 1 milliárdba kerül majd.
- Az országos vízügyi igazgatás Szolnokra költöztetése. Ez még nem biztos, de Orbán nem tartja lehetetlennek. Fontosnak látja továbbra is, hogy az államigazgatás különböző intézményei Budapestről vidékre költözzenek.
- "Szolnok vasutas város", a vasútirányítási központ kialakítása.
A sajtótájékoztató újdonsága az volt, hogy korlátozták a kérdések számát. Eddig az újságírók szabadon, a fejlesztések témájáról eltérő kérdéseket is feltehettek (az Index például Habony Árpádról kérdezte a miniszterelnököt, vagy a homofóbia-ellenes világnapra szóló üzenetéről). Ezúttal viszont csak négy kérdésre volt idő, ebből három helyi újságíró a fejlesztések határidejét firtatta, míg az EchoTV a négysávos út részleteit tisztázta. Az Index kérdésére nem maradt idő.
Borítókép: Mészáros János/ MTI