Biztosan megépül 2020-ig a harmadik Tisza-híd Szegednél – mondta Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár a napokban egy rendezvényen, írta a Délmagyar. A hírt a lapnak később a Miniszterelnökség fejlesztési sajtóosztálya is megerősítette. Az államtitkár a Szent-Györgyi Albert Rotary Club soros ülésén tartott előadást, itt hangzott el az eddig kommunikáltakhoz képest meglepő kijelentés.
Májusban ugyanis még arról volt szó, hogy mivel Szeged uniós támogatásából nem lehet költeni a déli Tisza-híd megépítésére, a 34 milliárd forintot hídépítés helyett óvoda-, iskola- és rendelőfelújításra, kerékpárutakra, parkosításra és gazdaságélénkítésre fordítják. A Délmagyar információt kért a Miniszterelnökség Fejlesztéspolitikai Tájékoztatási Főosztály Fejlesztési Sajtóosztályától, de arra, hogy milyen forrásból, mekkora összegből épülhet meg a régen várt híd, illetve mikor kezdődhetnek el a munkálatok, részletes válasz nem érkezett. A „Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza- híd építése" projekt szerepel a jóváhagyott Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program projekteket tartalmazó listán. Ez azt jelenti, hogy az új uniós ciklus végéig megépül a híd – áll a közleményben.
Az új, 540 méter hosszú, 14 méter széles, gyalogos- és bicikliúttal tervezett híd tanulmányterve 2001-ben készült. Később már vegyes forgalmú hídról volt szó a Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése részeként. A tervezett híd egyébként a városi körút hiányzó déli zárását teremtené meg.