Nem lehet kizárni a Közgépet
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor elárulta, hogy mivel kezdett foglalkozni 2009-ben
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
- Tizenhárom autó ütközött az M6-oson, teljesen megbénult a forgalom
- Kiderült, miért növekednek folyamatosan a várólisták Magyarországon
- Légvédelmi eszközöket telepítenek Magyarország északkeleti részébe, a honvédek is készenlétben vannak
A Közgép és természetesen Simicska Lajos számára súlyos üzleti hátrányt okozó döntést hozott a nyáron a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) hozta, adathamisításra hivatkozva három évre kizárta az összes közbeszerzésből a céget. A KDB két szerb építőhajó fedélzetének vitatott adatait vette ilyen komolyan.
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság csütörtökön azonban kimondta, hogy nem történt adathamisítás, és megsemmisítette a KDB döntését, így a Közgépet nem lehet kizárni a közbeszerzésekből. Az ítélet nem jogerős.
A döntés indoklása szerint az eljárás során bebizonyosodott ugyan, hogy a Szása II és a Szása III építőhajók mérete néhány négyzetméterrel kevesebb, mint a pályázati előírásban szereplő 500 négyzetméter, de az is beigazolódott, hogy a Közgépnek erről nem volt tudomása, mert a cég a közbeszerzés előkészítése során végig a hajó szerb tulajdonosai által megadott méreteket használta. Tehát adathamisítás nem történt.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az ítélethirdetéssel párhuzamosan zajló kormányinfón az mondta: "fellebbezni fogunk".
A Közgép a gönyűi dunai kikötő építésére kiírt pályázaton indult. Március 24-én, a tenderbontáson kiderült, hogy az indulók közül a Közgép konzorciuma tette a legkedvezőbb árajánlatot: 6,7 milliárdért vállalták volna az építkezést. 200 millió forinttal olcsóbban, mint a 6,9 milliárdos ajánlattal induló A-Híd-, Swietelsky- és Mészáros és Mészáros Kft.-konzorcium.
Utóbbi cég tulajdonosa a felcsúti polgármester, Orbán Viktor barátja, Mészáros Lőrinc. A Strabag, illetve a Dunaaszfalt 7 milliárd feletti összeggel pályázott.
A közbeszerzéseken mostanában hasító ellenfelek megtámadták a Közgép pályázatát. Ők nyomoztak a pályázat részletei után, végül arra jutottak, hogy a Közgép rosszul adta meg két, a kikötőépítéshez szükséges, Szása nevű hajó zárt fedélzetének méreteit. Bár a pályázati kiírásban sem szerepelt pontos előírás arra vonatkozóan, hogyan kell kiszámolni a fedélzet alapterületét, ebből a panaszból lett az adathamisítás és a három éves kitiltás.
Az ügy részleteiről ebben a cikkünkben olvashat bővebben.