Főváros: Nem lesz gond a csepeli HÉV villamosra cserélésével
További Belföld cikkek
-
Tiborcz István a 444-nek beszélt az Elios-ügyről és a Direkt36 dokumentumfilmjéről
- Szexuális visszaéléssel gyanúsítják a Veszprémi Főegyházmegye iskolájának igazgatóhelyettesét
- Jogerősen is hét év börtönre ítélték az utasát megerőszakoló taxist
- Orbán Viktor: Elfogadhatatlan, ami a boltokban van
- Magyarország beperli Brüsszelt az egyetemek ügyében
Elfogadta a fővárosi közgyűlés a 2024-ben tervezett olimpia terveit, azaz úgynevezett master planjét, valamint a Nemzetközi Olimpiai Bizottsághoz benyújtandó garancialevelet. A döntést megelőző vita sarokpontja a csepeli HÉV tervezett megszüntetése volt. A terv szerint ugyanis villamos járna a mostani HÉV helyén, ám többen kétségbe vonták, hogy a villamos szállítási kapacitása elégséges lesz a HÉV-ek kiváltására.
Erre a kérdésre Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes próbált megnyugtató választ adni két nyakatekert kifejezés segítségével. Eszerint „a menetidő-csökkentés elkerülésével” és „az átszállásmentes kapacitások biztosításával” meglesz a kapacitás. Ezt Borbély Lénárd fideszes képviselő, Csepel polgármestere árnyalta azzal, hogy a csepeliek régi vágya teljesülhet: átszállás nélkül utazhatnak a belvárosba, ezért a kerület csak nyerhet az olimpiával.

A VEKE nem egészen így gondolja: közösségi oldalán közzétett véleménye szerint az egyébként tetszetős olimpiai master plan kirívóan leggyengébb pontja a csepeli HÉV megszüntetése, illetve a helyébe képzelt villamoshálózat. A civil szervezet szerint ugyanis a Főmterv ugyanis egészen egyszerűen nem mond igazat a menetidővel és főleg a kapacitással kapcsolatban, mert nem mernek bevállalni egy metróvonalat (pedig mindenki tudja, hogy az lenne a megoldás, a sportrendezvényekre is meg Csepelnek is), és erős a központi elvárás a HÉV eltüntetésére a rakpartról. A VEKE szerint van még idő, és alakulhat még sokat a pályázati anyag. Erre szükség is lesz, mert ha erős pályázatot akarnak, akkor ezt a problémát is meg kell oldani. Rosszabb ugyanis nem lehet a csepelieknek, mint most, amikor rengeteg ülőhely és 13 perces menetidő áll a rendelkezésükre. Egy háromhetes időszakot mindenki kibír, de utána is lesz élet.
A terv és a megvalósíthatósági tanulmány már tavaly nyár óta nyilvános, innen le is tölthető az 1300 oldalas irat. Eszerint az olimpia 774 milliárd forintba kerülne, de lényegesen több hasznot hozna. A 2015-ös megvalósíthatósági tanulmányban leporolták a 2002-es megállapításokat: akkor is Észak-Csepel lett volna az olimpiai központ, és most is az. Oda építenék az olimpiai falun kívül a médiafalut és a visszabontható olimpiai stadiont, ami elsősorban az atlétikára szakosodna, hiszen a Puskás Stadiont 2019-re feltétlenül át kell adni, mert egy évvel később Eb-meccsek lennének benne.
A fővárosi önkormányzat tavaly júniusban döntött arról, hogy támogatja a 2024-es budapesti nyári olimpiai és paralimpiai játékok pályázatát, és a Magyar Olimpiai Bizottsággal (MOB) közös pályázati szándéknyilatkozatot nyújt be az esemény megrendezésére.
Sok a kérdés az agglomerációs járatok átadásával kapcsolatban
Elfogadta a közgyűlés az agglomerációs személyszállítási közszolgáltatásokkal kapcsolatos egyes kérdések kezeléséről szóló előterjesztést is, ami tulajdonképpen sok új konkrétumot nem tartalmazott, ennek lényegét Tarlós István már mind egy korábbi interjúban, mind sajtótájékoztatón elmondta. (A fővárosnak nem feladata az agglomerációs közlekedés működtetése, ezért az állam vagy fizet érte, vagy átveszi.)
Az ellenzék részéről elhangzott, hogy az agglomerációs buszok és a HÉV-ek állami átvételével az utasok csak rosszabbul járhatnak, igazán erre cáfolat nem is hangzott el.
Az előterjesztés mellékleteként olvasható BKV-összefoglaló szerint elég káoszos lesz a buszközlekedés: Budapest határáig járnak a BKV-buszok, ahol ki kell építeni minden vonalra sok millió forintért a fordulókat. A BKV-nak továbbá több tucat buszt kell vásárolnia. A Volánbusz járata a BKV-busszal párhuzamosan jár majd, de a városban nem áll meg, csak a határ után kezdődnek a megállók. Az agglomerációban lakóknak valószínűleg külön meg kell venniük a Budapest-bérletet és a Volánbusz-bérletet, ami várhatóan drágább lesz, mint a mostani rendszerben.
Nehéz ügy lesz a Volánbusz buszaiba beépített Futár üzemeltetése, amit információink szerint ki akarnak szerelni a járművekből. Ha bennmaradna ugyanis, akkor fizetni kellene érte, az pedig, mivel uniós támogatásból építették ki, jogilag aggályos. De ha kiszerelik, akkor is sérül az uniós szerződés. Ezenfelül a Volánbuszokba több mint 150 pénztárgépet be kellene szerelni, amire pályázatot kell kiírni.
Összefoglalva, az agglomerációs buszjáratok tervezett állami üzemeltetése több tízmillió forintos többletkiadást jelent mind a BKV-nak, mind a Volánbusznak, egy vonalon dupla járat közlekedik majd, ami pazarló, és várhatóan az utasnak is többe kerül majd. A HÉV államosítása pedig még a buszoknál is jóval bonyolultabb kérdés.
Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Belföld
Iskolai mészárlásra készült egy diák Vas vármegyében, a TEK kommandósai fogták el
A fiú angolul posztolt a tervéről az internetre, amit az FBI vett észre.
február 18., 11:36
- Belföld
Jegesmedveikrek születtek a Nyíregyházi Állatparkban
A bocsok egészségesek, és hamarosan a látogatók is láthatják őket.
február 18., 12:51
- Belföld
Rablásért kaphat fegyházbüntetést egy kiskunmajsai férfi
A vádlott egy siketnéma férfit is kirabolt.
február 18., 12:26
- Mindeközben
Le sem tagadhatná lányát Kate Moss, a rá megszólalásig hasonlító Lila merész szettben érkezett egy eseményre
29 perce
- Mindeközben
„Rájöttem, nem szerencsés a rajongók közül összejönni egy lánnyal” – Szerelmi életéről vallott Peter Srámek
2 órája
- Címlapon
Megállapodott Ukrajna és az Egyesült Államok az ásványkincsekről
Volodimir Zelenszkij engedett az amerikai nyomásnak.
41 perce
- Címlapon
„Kicsinállak” – fenyegette meg a budapesti lakos a hajléktalant, majd eltüntetett egy buszmegállót
Zoltán a börtönt is megjárta, mielőtt az utcára került, és azt mondja, már az utolsókat rúgja.
4 órája
- Címlapon
Menczer Tamás: Egyetértek Magyar Péterrel!
Szóba került az LMBTQ és Csipke Józsika is.
5 órája
- Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: A vezérkari főnökök a mindenkori magyar kormányhoz lojálisak
A honvédelmi miniszter szerint a honvédség mellőzi a pártpolitikát.
február 18., 12:41
- Belföld
Tiborcz István a 444-nek beszélt az Elios-ügyről és a Direkt36 dokumentumfilmjéről
Szerinte a cáfolatok nem érdeklik a lapokat.
49 perce
- Belföld
Megdőlt a szezonrekord, kedd reggel mínusz 14 fokot mértek
Nyírtasson volt a leghidegebb.
február 18., 10:43
- Belföld
Naponta négy férfi életét követelő betegségre végeztek szűrést – riasztó végeredménnyel
Minden tizedik esetben találtak eltérést, pedig megelőzhető lenne.
február 18., 13:42
- Belföld
Sulyok Tamás: Izrael továbbra is számíthat Magyarország támogatására
A köztársasági elnök kiemelte, hogy Magyarország elítéli az antiszemitizmust.
február 18., 13:59
- Címlapon
Emmanuel Macront még soha nem alázták meg úgy, mint Donald Trump a Fehér Házban
Az orosz−ukrán háborúról egyeztettek a felek, amikor furcsa jelenet zajlott le.
13 órája
- Mindeközben
Barnai Judit: Nagyon nagy esküvőt szeretnék, hercegnős ruhára vágyom, pedig ez egyáltalán nem én vagyok
4 órája
- Belföld
Újabb jogszabály-módosítással gyorsítaná a kormány a betegellátást a szakrendelőkben
Megszűnhet a lehetőség, hogy csak a területükhöz tartozó betegekre korlátozzák az ellátást.
február 18., 07:35
- Címlapon
David Pressman: Ami Magyarországon történik, az nem konzervativizmus, hanem korrupció
Az Egyesült Államok volt budapesti nagykövetét Orbán Viktorról és a demokráciáról kérdezték.
55 perce
- Belföld
Kutatás bizonyítja: ez nem változott a 2010-es Fidesz-visszatérés óta sem
Hiába a politikai rendszer és az intézmények változása.
február 18., 10:02
- Belföld
Indul a kiválasztás, megjelentek a pályázatok az öt legfontosabb fővárosi cég vezetésére
Pályázni március 31-ig lehet.
február 18., 09:30
- Belföld
Orbán Viktor közvetlen munkatársa üzent a Magyar Péter mellé állóknak
Nagy János egy Tisza István-portré előtt elmélkedett.
február 18., 08:33
- Mindeközben
A Cápák között vállalkozója magára tetováltatta a terméke logóját, annyira hisz annak sikerében
8 órája
- Belföld
Bíróság előtt a férfi, aki felelős lehet a Deák téri biztonsági őrök halála miatt
Mindketten Gattyán György pártjának sátrában dolgoztak, amikor szén-monoxid-mérgezést kaptak.
február 18., 09:59
- Belföld
Letartóztattak három embert a drogkereskedelemmel gyanúsított rendvédelmi dolgozó ügyében
A kereskedők többek között marihuánát, speedet és kristályt árultak, valamint fogyasztottak.
február 18., 13:29
- Belföld
Egy férfi életéért küzdöttek egy budapesti villamosmegállóban
Egy járókelő mentette meg az életét.
február 18., 12:02
- Belföld
Útra borult rakomány miatt lezárták a 8-as főutat Ajka és Devecser között
Egy nyerges vontató pótkocsija szakadt le.
február 18., 11:20
- Címlapon
A forgalomban és az ingatlanárakban is Európa tetején Magyarország
És ami most jön, az még erre is rátesz egy lapáttal.
2 órája
- Mindeközben
Évek óta nem hallani az RTL egykori műsorvezetőjéről: „Máig felismernek az utcán, megkérdezik, hová tűntem”
9 órája
- Címlapon
Nagy felfedezés kapujában állunk, kiderülhet a hunok pontos eredete
Pont kerülhet egy évszázados vita végére.
1 órája
- Címlapon
Bátran álmodhat a Wembley-ről az Angliában húszezrek által éltetett magyar
A kilencszeres válogatott középpályás Dárdai Bencéről is beszélt.
2 órája
- Címlapon
Kovács Gergely: Inkább tőlem tudjátok meg, itt járt a hivatalban Tiborcz István
Több üggyel kapcsolatban is egyeztettek.
5 órája
- Mindeközben
Opitz Barbi faképnél hagyta a Házasság első látásra Szabiját, csúnyán összekaptak egy luxusétteremben
10 órája
- Címlapon
Orbán Viktor: Elfogadhatatlan, ami a boltokban van
Nagy Márton megkapta a felhatalmazást, egy lépésre vagyunk a hatósági áraktól.
3 órája