Munkagéppel hajthattak át az egyik ligetvédő lábán
További Belföld cikkek
- Tombol az influenzajárvány, több kórházban is látogatási tilalmat vezettek be
- Kikapott a kormánypárti jelölt, független képviselő került be az önkormányzatba Sátoraljaújhelyen
- Viharlos szélre, hófúvásra és nagyon sok hóra figyelmeztetett a Magyar Közút
- Két magyar túrázó rekedt a szlovén Kamniki-Alpokban, nem tudják kimenteni őket
- Demszky Gábor: Olyan, mintha még a Kádár-rendszerben élnénk
Miután az éjjel körbekordonozták a Közlekedési Múzeumot, hogy megkezdjék a bontását, és dulakodás alakult ki a Ligetvédők és a biztonsági emberek között, hétfő délelőtt a Városliget Zrt. elkezdte bevinni a munkagépeket a területre, ahonnan a biztonságiak kilökdösték a tiltakozókat.
Csák Gergely, a Ligetvédők szóvivője az Indexnek elmondta, hogy miközben a biztonsági őrök rendkívül agresszíven viselkednek, a rendőrség nincs folyamatosan a helyszínen.
Mi hívtuk ki őket, miután az egyik munkagépet, egy Bobcatet vezető munkás belehajtott a gépek behajtását akadályozni kívánó tiltakozókba, és egyiküknek ráhajtott a lábára. Szerencsére nem történt komolyabb baja, nem tört el a lába, csak be kellett kötözni.
A Ligetvédők megtették a feljelentést, a rendőrök vizsgálják az esetet. A Városliget Zrt. az Indexnek ugyanakkor cáfolta, hogy történt volna ilyen eset, mint mondták, nem történt semmilyen sérülés.
Mint Csák elmondta, jelenleg 30-40 tiltakozó néz farkasszemet 20 biztonsági őrrel, azonban arra kérik a budapestieket, hogy menjenek ki és csatlakozzanak a tiltakozókhoz. Délután 5 órára válságtanácskozást hívnak össze a Ligetvédők táborába (a volt Kertem szórakozóhelyre), hogy eldöntsék, mi legyen a tiltakozás további módja. Mint közleményükben írják,
valóságos háború kezdődött a Ligetért, amelyben az észérvek már rég nem számítanak, csak a pénz.
A Ligetvédők szóvivője szerint a Városligetbe 300 ezer tonna betont terveznek beépíteni, és 600-800 fát kivágni, amiket - hiába állítja a beruházó - nem lehet átültetni, mivel ahhoz túl nagyok, és jelenleg Magyarországon nincs olyan technológia, amivel ezt végre lehetne hajtani.
A Városliget Zrt. szerint a tiltakozók agresszívek
Jogszerű volt a Közlekedési Múzeum bontása miatt a munkaterület elkerítése, mert az az építési terület a munkák idejére nem közterület - közölte a Városliget Zrt. A Városliget Zrt. szerint a bontás veszélyes munkafolyamat, a bontó- és szállítócégek felelőssége biztosítani, hogy senki ne sérüljön meg a bontási terület közvetlen környezetében, ezért egy biztonsági céget bíztak meg, akik a bontási területet körbekordonozták. A cég szerint jogszerű volt a kordonozás, mert az építési terület a munkák idejére nem közterület.
Mint írták, a biztonsági emberekre pedig azért volt szükség, mert "az agresszív tiltakozók éjjel is megpróbálták a kordont áttörni", ilyenkor pedig az építési terület védelmét a bontást végző cég csak biztonsági cég bevonásával tudja biztosítani. A biztonsági cég jogszerűen lépett és lép fel, intézkedésüket a helyszínen a rendőrség is támogatta - írták.
A kordonozás szerintük azért éjszaka történt, mert közlekedési közterületeken zajló beruházásoknál bevett gyakorlat, hogy a munkaterületeket ilyenkor jelölik ki, nappal a városligeti parkoló is tele van autókkal, így nem lehetne körbezárni.
Közölték, hogy a bontócég az épület teljes bontása során fenntartja az építési terület elzárását. Néhány műtárgy, például az épület tetején lévő repülő vagy az épületben lévő régi mozdonyok, nehézgépek elszállításához az épület kisebb bontása szükséges, majd ezek elszállítása után teljesen lebontják az épületet, hogy a helyén egy korszerű Közlekedési Múzeum épülhessen.
A Városliget Zrt. szerint érthetetlen a tiltakozás, mivel a múzeum a helyreállított történelmi épület alatt a föld alatti kiállítóterekkel bővül, hogy a Városligetben a lehető legkevesebb helyet foglalja az új múzeum és így tudják bővíteni a zöldfelületeket.
Ligetvédők: Hazugságkampány folyik
A Ligetvédők a Városliget Zrt. közleményére reagálva azt írják, hogy az ingatlanfejlesztő hazugságkampányt folytat, mivel nem fog nőni a zöldfelület a Ligetben, csak a Közlekedési Múzeumnál legalább 60 fát érinthet a kivágás, köztük több százéves fát is.
Szerintük a Városliget nem építési terület, hanem közpark, és abszurdnak és antidemokratikusnak tartják, hogy a fővárosi közgyűlés és az Országgyűlés "átjátszotta" a Ligetet egy magáncégnek, ami engedélyt ad ki saját magának.
Szerintük ők szűk csoport, 30 ezer aláírást gyűjtöttek a Városliget esztelen és értelmetlen lebetonozása ellen, és egy közvélemény-kutatás szerint a budapestiek 75 százaléka ellenzi.
Frissítés: Kihívták a rendőröket
Délután öt óra körül újabb incidens történt, ismertette a helyzetet helyszínen levő tudósítónk, Szabó Dani. A bobcates ember a Hermina út felől ismét megpróbált behajtani a munkaterületre, ám útját állták a ligetvédők. A munkás erre megpróbálta eltolni őket az útból a munkagéppel. Sérülés végül nem lett, de kihívták a rendőröket.
A rendőrök intézkedtek, a munkás behajtott és leparkolt a területen. A tüntetők azt próbálják elérni a rendőröknél, hogy szondáztassák meg a férfit, mert azt vélelmezik, hogy részeg.