Tudja meg, hányszor, hány milliárdért tudta már meg
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor elárulta, hogy mivel kezdett foglalkozni 2009-ben
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
- Tizenhárom autó ütközött az M6-oson, teljesen megbénult a forgalom
- Kiderült, miért növekednek folyamatosan a várólisták Magyarországon
- Légvédelmi eszközöket telepítenek Magyarország északkeleti részébe, a honvédek is készenlétben vannak
A Kreatív.hu egy publicisztikájához összeszámolta, mennyiszer láthattuk eddig a "Tudta?"-reklámokat.
A kampány előtti nemkampány időszakában, azaz május 13 és augusztus 13 között a magyar kormány 10481-szer jelentette meg a népszavazásra buzdító reklámjait a Kantar Media előzetes adatai szerint. Tévében 6224, közterületi felületeken 2078, rádióban 1403, napilapokban 542, folyóiratokban pedig 53 megjelenés volt. Az online médiás megjelenésekről nincs pontos adat.
A cikk szerint augusztus 5 és 13 közötti időszakban a Miniszterelnökség ráerősített a MTVA-s felületekre. Ebben a 9 napban az M1-en a népszavazási kampány reklámjai futottak a legtöbbször, 140-szer. Az M4-en darabszám tekintetében a második helyre szorultak a kormányzati reklámfilmek, 211-szer láthattuk őket 9 nap alatt.
Összes reklámidő-részesedésben az M4-en is magasan vezet a Miniszterelnökség, 9 nap alatt 4219 másodperc reklámot rendeltek meg, ez az összes reklámidő majdnem 20 százaléka.
A második helyezett OTP 1765 másodperccel áll a kormány mögött.
Mennyibe kerülhetett?
Hogy mindez mennyibe került, azt csak megbecsülni tudta a Kreatív. A Kantar Media listaárakon számol, ráadásul a júliusi és augusztusi időszakra a közterületi cégek nem adták le a Miniszterelnökség megjelenéseit, így annyit lehet tudni biztosan, hogy listaáron 3 milliárd 251 millió forintba került a kampány. Ha májusban és júniusban a közterületi költés listaáron 340 millió forint volt, és a július-augusztusi időszakban sem lett kevesebb plakát, abból kijön, hogy listaáron a hivatalos kampányt megelőző időszakban 3 milliárd 591 millió forint lett.
Nagyjából ennyit költött a Bayer, a Coca-cola vagy a Vodafone a második negyedévben kampányra listaáron, ők nem egy terméket, hanem többfélét hirdetnek.
A listaárból nyilván nagy kedvezményeket is kapott a Miniszterelnökség, hogy pontosan mennyit azt nem tudják, de ha minden reklámfelülethez féláron jutottak hozzá, akkor is nagyjából 1,8 milliárd forintot költöttek.
A kormány még nem tudja
Mivel nekünk is feltűnt, hogy milyen sok a Tudta-reklám az olimpián, megkérdeztük a kormányt, hogy ezek a spotok az olimpia alatt hányszor mennek le a köztévén, mennyibe kerülnek és hány embert érnek el átlagosan.
Azt válaszolták, hogy "a foglalásokat ügynökség végzi, a kormány számára megrendelőként az a fontos, hogy minél többféle eszközzel (országos és helyi televíziók, rádiók, újságok, internetes oldalak és közterületi felületek) minél több embert érjen el."
Azt is írták, hogy mivel a kényszerbetelepítés elleni népszavazásról indított kormányzati kampány folyamatosan zajlik, ezért a végleges költségekről a tájékoztató akció végeztével, a teljesítési igazolások aláírását követően tudnak információt adni.