Teljesen átszervezik a Városliget közlekedését
További Belföld cikkek
- Lázár János állítja, hogy többet tett a közlekedésért, mint bárki az utóbbi 14 évben
- Magyar Péter Sulyok Tamás helyébe lép
- Publicus: Még a Fidesz-szavazóknak sem tetszett a Menczer–Magyar-csörte
- Csaknem 700 millió forintot költött az állam a volt köztársasági elnökökre az elmúlt két évben
- Budapest számos pontján összeomlott a palackvisszaváltó rendszer
A Liget Park Fórum csütörtökön tartott egyeztetést a megújuló Városliget közlekedési, levegőtisztasági és zajvédelmi kérdésekről. Persányi Miklós, a Liget Budapest projekt részét képező kert- és tájépítészeti feladatok miniszteri biztosa több zöld terület és kevesebb autót ígért. A szakmai hozzászólók a beruházás egyik legfontosabb feladatának a Kós Károly sétány tehermentesítését, a gépjárművek ligetből való kitiltását tartják, és új, alternatív közösségi közlekedési megoldásokat szeretnének alkalmazni - tudósított a Magyar Idők.
Zajszennyezés
Jelenleg a Kós Károly sétányon és a liget körül futó minden útszakaszon nappal és éjjel egyaránt meghaladja a hatósági határértéket a zajszennyezés – számolt be a fórum résztvevőinek Silló Szabolcs, a Vibrocomp Kft. szakgeográfusa. A legrosszabb a helyzet az Ajtósi Dürer soron, ahol a rossz útburkolat miatt különösen nagy a zaj. A kft. modellezte a leendő épületek üzemi zajhatását is, amiből kiderült, hogy a gépészeti berendezések zajkibocsátása olyan alacsony lesz, hogy a ligetben és környékén emberi füllel nem lesz érzékelhető.
A teljes projekt elkészülte után a Hermina és Dózsa György úton nem lesz nagyobb a zajszint a mostaninál, az Ajtósi Dürer soron pedig az útfelújítás hatására lényegesen javul a helyzet.
Károsanyag
Bajzik Zsófia, a Városliget Zrt. projektigazgatója hangsúlyozta, hogy a Városligetet nulla károsanyag-kibocsátású területté kell tenni a közlekedés és a parkolás teljes átszervezésével. Külön buszsávot alakítanak ki a Dózsa György úton, itt járnak majd a trolik is. Az út mentén pedig hat méter széles gyalogos- és kerékpárossáv épül. Az egészségügyi határértéket egyik légszennyező anyag sem lépi át jelenleg, a beruházás végeztével a felszíni parkolás megszüntetése miatt csökkenni fog a területen a károsanyag-kibocsátás.
A kocsik kitiltásának alapfeltétele, hogy megvalósuljon a Vágány utca kiszélesítése, illetve a Vágány utca–Dózsa György út és a Vágány utca–Hungária körút csomópontok fejlesztése. Meg kell kezdeni a Szegedi út és a Nagy Lajos király útja vasúti vágányok feletti összeköttetése is, és ha lehetséges, a villamos átvezetése az M3-as autópálya felett.
Lesz új metrómegálló is
A tervek szerint a tömegközlekedést teljes átszervezik. A trolihálózat nagy részét kiszervezik a liget köré, az átmenő forgalomból a Dvorák sétányon áthaladó járatok maradnak meg. Itt azonban felsővezeték nélküli, akkumulátoros üzemmódot szeretnének, a mostaninál keskenyebb úton. A kisföldalatti fejlesztése kapcsán nagy szerepet szánnak az új Hungária körúti megállónak.
A ligeten belül elektromos midibuszok futnak majd, sőt, a közlekedési múzeum kapcsán régi, korhű járművek elektromos replikái vinnék az utasokat csúcsidőben. Új kerékpárutakat és Bubi-állomásokat is létesítenek. A Dózsa György úti mélygarázsban őrzött biciklitároló, a kerékpárosok számára vécé, zuhanyzó és öltöző is lesz.
Tényleges P+R
A mostani 2300 parkoló autósból 1700-an P+R parkolóként használják a Városligetet, a szakemberek fontosnak tartják a tényleges P+R parkolók kiépítését. A Kacsóh Pongrác úti felüljárónál és a közeli MÁV-területen 1320 férőhely létesül, amit a második ütemben újabb 900-zal fognak bővíteni. Mélygarázsok is épülnek: a Hermina-garázsban 700, a Dózsa György útiban 811, a közlekedési múzeum alatt 351 férőhely létesül.