Elszállhat az M3-as felújításának költségvetése. A Magyar Nemzet szakmai forrásai szerint a kormány által biztosított 137 milliárd forintot meg kellene toldani még 30-40 milliárddal. A lap szerint „a vágányépítési pályázatra érkezett, a becslésekhez képest jelentősen túlárazott ajánlatok miatt szállhatott el végképp az újabb közbeszerzés.”
A fővárosnak emiatt az EU-tól kért finanszírozási kereten túl a magyar kormány segítsége kellene, különben vagy nem valósul meg a beruházás, amely a főpolgármester szerint a ciklus legfontosabb projektje, vagy más fejlesztéseket elhalasztva fejezik be Európai Beruházási Bankkal (EIB) kötött hitelkeretből használva fel további pénzeket.
Így a főváros adóssága 100 milliárd fölé kúszna fel a a jelenlegi 78-ról. Ez a Budapest által a metrószerelvények felújítására felvett 60 és az e-jegyrendszer kiépítésére felvett 18 milliárdból tevődik össze.
Az így akár 175 milliárdot kitevő metrófelújítás eredetileg 125 milliárdra tervezett projekt.