A veronai buszbalesetben még az ülések száma sem volt rendben
További Belföld cikkek
-
A Honvédelmi Minisztérium szerint Ruszin-Szendi Romulusz sértettségből állt be a Tisza Pártba
- Toroczkai László Magyar Péter kinevezettjeiről: A Jóisten óvja meg Magyarországot ezektől a kártevőktől
- „Ne keress többé!” – Németh Szilárd csalódott, kemény üzenetet küldött Ruszin-Szendi Romulusznak
- Meghalt Krupp Béla, a Népszabadság egykori fotósa
- Kizuhant egy gyermek a balatonfüredi kilátóból, mentőhelikopterrel vitték kórházba
A január 20-án éjjel, az olaszországi Verona közelében balesetet szenvedő buszon utazó diákok szülei a zoom.hu szerint a napokban kapták kézhez az olaszról lefordított - a magyar hatóságoknak egyébként már május végén átadott - baleseti jegyzőkönyvet, amely szerint
a Setra típusú buszt 2003-ban 53 üléssel helyezték forgalomba, és később – engedély nélkül – átalakítottak, így a járművön 58 személy is elfért.
![Az olasz tűzoltóság által készített felvétel a magyar diákokat szállító kiégett autóbuszról az olaszországi A4-es autópályán egy veronai csomópontnál 2017. január 21-én.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1855/18553/185535/18553589_5e75658c52fda18dcc0fc48c745588e8_wm.jpg)
A buszon a Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói és tanárai utaztak, az összesen 43 gyerekből, 11 felnőtt kísérőből és 2 sofőrből összesen 17-en vesztették életüket. A baleset jelenleg is folyó vizsgálata során több súlyos hibát is felfedeztek a hatóságok.
Februárban szivárgott ki, hogy a diákokat szállító buszban illegálisan beszerelt üzemanyagtartály volt, ezt viszont Czakó Tibor, a buszos cég ügyvezetője akkor cáfolta – viszont a baleseti jegyzőkönyv szerint a buszon három üzemanyagtartály volt:
Álló állapotban a sofőrök egy átfejtő készülékkel az üzemanyagot hátulról az első tankba tudták fecskendezni, így a jobb első tartály mindig tele volt.
Márciusban kiderült, hogy azt a férfit, aki január 20-án a buszt vezette, korábban alvászavarokkal kezelték, 2016 januárjától márciusig fel is függesztették és a buszokról is levették, hogy kivizsgálják, mi okozza alvásproblémáit. De mivel szakorvosi és üzemorvosi papírt is bemutatott arról, hogy gyógyult, 2016 áprilisától rehabilitálták. A zoom.hu megjegyzi, hogy a férfi az előírt gyógyszerek és a gyógykezelésére előírt készülék miatt nem vezethetett volna, azonban - ahogy azt egy orvos olvasónk írta, ez a készülék valójában az alvás alatti légzészavarok kezelésére szolgál, és rendszeres alkalmazása mellett a betegek jogszerűen vezethetnek, a készülék használata nélkül viszont nem. Tehát kizáró oknak semmiképpen nem minősülhet.
A Nemzeti Nyomozó Iroda halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanúja miatt indított nyomozást, amit legutóbb november 21-ig hosszabbított meg. Az áldozatok szülei azonban sérelmezték, hogy semmilyen érdemleges információt nem kaptak a balesetről - saját hozzátartozóikról sem -, és a baleset után a Nemzeti Közlekedési Hatóság sem lépett semmit.
![Az olasz rendőrség által közzétett, 2017. január 20-án éjjel készült videfelvételről rögzített kép a magyar diákokat szállító busz balesetének helyszínéről az olaszországi A4-es autópálya Verona-kelet kijáratánál.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1855/18553/185535/18553561_4ecdeb988eeabb98d0a10dd6f31d4cc9_wm.jpg)
A kormány egy hónappal a 17 halálos áldozattal járó veronai buszbaleset után viszont egy online konzultációt indított, ezt követően Palkovics László, oktatásért felelős államtitkár október 4-én be is jelentette, hogy 2018-tól több ponton szigorodnak az iskolai buszos kirándulásokra vonatkozó szabályok.