Lassabb a 4-6-os egy szakaszon a rossz sínek miatt

D NOE20170912015
2018.01.27. 10:00

Azt írja a Járókelők Facebook-oldala, hogy még tavaly jelezték nekik, hogy a Rákóczi tér és a Harminckettesek tere között a villamos tűrhetetlenül zajos, a BKV pedig most válaszolt nekik, mégpedig azt, hogy a felújítást már betervezték, de addig is lassítják az adott szakaszon a villamosokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindkét irányba 25 Km/órás sebességgel mennek az érintett szakaszon a villamosok. 

"A napokban megérkezett az illetékes Budapesti Közlekedési Központ válasza, melyben azt írják, hogy elkészültek a kiviteli tervek a jelzett sínszakasz felújítására, a munkát - a forgalomkorlátozási lehetőségek figyelembevételével és a közbeszerzési eljárás sikeres lefolytatása esetén - 2018 folyamán tervezik elvégezni. A zajhatás csökkentése, valamint az állagmegóvás érdekében szakterületük kezdeményezte, hogy a felújításig az adott szakaszon a villamosok csökkentett sebességgel közlekedjenek" - írják.

A válasz ugyan most érkezett, de a lassítás már érvényben van egy ideje. A villamosok ezzel 1 jelzést, azaz 1 percet buknak mindkét irányba.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója Facebook-oldalán hosszú posztban fejtette ki, miért szerencsétlen a társaság reakciója, válasza.

Többek között azt írja:

  • A közbeszerzési eljárások jócskán el tudnak, el is szoktak csúszni - egy olyan pályafelújítás, aminek még el sem indult a a beszerzése, legalább fél év távra van.
  • Ráadásul hasonló okból már a Nagykörút más szakaszain, az Oktogon környéken is van sebességkorlátozás, a tavaly “felújított” nagypaneles pálya környezetében.
  • Fél éven át emberek százezreinek munkába, iskolába jutását lelassítani a lehető legrosszabb döntés egy ilyen helyzetben.
  • Ráadásul a Nagykörúton feszített, villamosbarát lámpaprogram működik (amit legutóbb 2017-ben tudtunk megvédeni), ha a villamos lelassul, nem néhány másodpercet veszít, hanem egy lámpát bukik - azaz egy teljes perccel nő a menetidő.

De a döntés mechanizmusát is véleményezte:

Jól ismert a mechanizmus: a pályafelújításra szükség van és a BKV műszaki középrétege az ilyen sebességkorlátozásokkal valójában nyomást gyakorol a főnökeire és a politikusokra. Kisebb javítások és karbantartás helyett hagyják látványosan rohadni, hogy legyen rá egyszer egyben jelentős forrás, mert a kiszámítható karbantartáshoz szükséges finanszírozásban nem reménykednek.

(Borítókép:  Bruzák Noémi / MTI)