Eszter, Eliza
15 °C
28 °C

Óvatosan a fűszerköménnyel, delirálhat tőle!

2018.04.26. 16:54

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) olyan, atropin okozta ételmérgezésekről értesült, amelyek vizsgálata feltárta, hogy a betegek fűszerkömény tartalmú ételt fogyasztottak. A Nébih és a területileg érintett kormányhivatalok haladéktalanul elindították az események kivizsgálását, továbbá a Nébih megkezdte a termékcsoport mintavételekkel egybekötött célellenőrzését, áll a szervezet közleményében.

A Nébih közzétette a honlapján, hogy csattanó maszlaggal szennyezett fűszerkömény került a forgalomba. Ezzel egyidejűleg a hatóság elrendelte a szennyezett termék visszahívását.

Az RTL Híradó szerint a fűszer okozhatott mérgezést egy nagyobb turistacsoportnál, aminek tagjait kórházba szállították.

Az újabb atropin mérgezéses esetekre való tekintettel és a további megbetegedések megelőzése érdekében javasolt az alábbiak betartása:

Ismeretlen helyről származó, bizonytalan eredetű fűszerköményt senki ne használjon fel! Az élelmiszeripari vállalkozások, vendéglátók és étkeztetők csak olyan őrölt fűszerkömény tételeket használjanak fel, amelynek atropin és szkopolamin tartalmát laboratóriumban is megvizsgáltatták! Az egész fűszerkömény felhasználása esetén is előzetesen győződjenek meg annak jól nyomon követhető származásáról, minőségtanúsítványáról, illetve gyommag-szennyeződés mentességéről!

A csattanó maszlag

Erősen mérgező. Gyermekek számára akár 15 szem mag elfogyasztása is halálos lehet. Régóta ismert hallucinogén hatása miatt kábítószerként is használják (főleg tapasztalatlan, kockázatkereső fiatalok), azonban ez többnyire egy 4-24 óráig tartó, öntudatlan, delíriumszerű kellemetlen állapotot okoz, amely sok esetben kórházban végződik.