Megépítették az utat, közben egy másikat tönkretettek

2018.05.17. 05:13 Módosítva: 2018.05.17. 09:08
A 4-es főút Kisújszállást elkerülő szakaszának építése sokba került a tiszaroffiaknak és a fegyvernekieknek. Hónapokig napi 300 nehéz tehergépkocsi használta a falvak közötti utat, ami tönkrement, és azóta is az egyik legrosszabbnak számít a környéken. Elvileg helyre kellett volna állítani, de hogy mikor újítják fel, nem tudni. A helyiek nem értik, miért nekik kellett megszívni az útépítést.

Amikor 2011-ben megépítették a 4-es út Kisújszállást elkerülő szakaszát, az útépítéshez földet hordó teherautók tönkretették a beszállító útvonalként használt, Tiszaroffot és Fegyverneket összekötő közutat. A teljes helyreállítás azóta sem történt meg. 

Toldozzák-foldozzák, de az út tavaszra mindig járhatatlan. Én magam is kátyúkárt szenvedtem, amelyet a közútkezelő megtérített.

– írta olvasónk, aki szerint a falu zárt Facebook-csoportjában azóta is háborognak a helyiek.

Mint közölte lapunkkal, érdeklődött telefonon a Magyar Közút szolnoki kirendeltségénél, hogy mi várható. Azt mondták neki, hogy a konzorcium amely az elkerülőt építette, csak gyengébb minőségben építi vissza a beszállításhoz használt utat. 

De azóta visszaépítés semmilyen nem volt, toldozzák-foldozzák, az út tavaszra mindig járhatatlan.

– tette hozzá.

A kisújszállási elkerülő úttal kapcsolatos bajok már a tervezéssel elkezdődtek. A beruházási terv ugyanis nem volt pontos: menet közben derült ki, hogy nincs elég anyag megfelelő távolságban, ezért kellett megnyitni a tiszagyendai homokbányát, közölte korábban Huber Ferenc, Fegyvernek polgármestere a helyi lappal

A bányából naponta 5-6 ezer köbméter homokot szállítottak mintegy ötven darab, megpakolva egyenként 50 tonnát nyomó gépkocsival, amelyek nagyjából hatszor fordulnak meg egy nap a fegyvernek-tiszaroffi úton. El lehet képzelni, mi maradt a mellékútból pár hónap alatt.

Az eredeti állapotot állították vissza

Megkerestük a Magyar Közút Zrt.-t is az ügyben. Mint írták, az út fokozott használatához kiadott közútkezelői hozzájárulásukban rögzítették, hogy a munkák végeztével a kivitelezőknek az útvonalat az eredetivel megegyező állapotba kell visszaállítania. Ám ez ilyen esetekben ez nem teljes körű felújítást jelent, hanem többnyire nagyfelületű javításokat és kopóréteg cseréket. 

A helyreállítási munkákat a kivitelező elvégezte, ezt követően a garanciális javítási munkáinak folyamatosan eleget tettek, ez az időszak azonban már lejárt. Most a Magyar Közút feladata lett újra a burkolathibák lokális javítása. 

A kivitelező tehát elvégezte, amit előírtak neki, az út agyonhasználata után visszaállította a mellékút eredeti, nyilván nem tüköraszfalt-minőségű állapotát - kátyúzással. A közútkezelő is moshatja kezeit, hiszen ő előírta az eredeti állapot visszaállítását, ami, ha nagyon akarjuk, teljesült is. 

Az út azonban mégis használhatatlan, sőt károkat okoz a helyieknek. Azt csak valószínűsíteni lehet, hogy a teherautós túlhasználat nélkül nem lenne ilyen rossz a helyzet.

Ígéret:

A Magyar Közút válasza szerint szakembereik azon dolgoznak, hogy ez a szakasz is mihamarabb teljes körű rekonstrukción eshessen át. A beruházáshoz szükséges források előteremtéséért mindent megtesznek, addig is a rendelkezésre álló eszközök és anyagi források erejéig folyamatosan, ütemezetten végzik a javítási munkákat ezen az úton is.

Csatlakozzon az Index tematikus Facebook-oldalához, és moderált körülmények között beszélgethet róla.