Megépítették az utat, közben egy másikat tönkretettek
További Belföld cikkek
- Szándékosan elgázoltak, majd megvertek egy futárt Budapesten
- Fotókon és videón, ahogy kimenekítik a Duna alatt rekedt metró utasait
- A Medián felmérése szerint a Tisza Párt már 11 százalékkal előzi a Fideszt
- Vádat emeltek az Orbán-beszéd alatt őrizetbe vett volt nyomozó ellen
- Több településen is veszélyessé vált a levegő minősége
Amikor 2011-ben megépítették a 4-es út Kisújszállást elkerülő szakaszát, az útépítéshez földet hordó teherautók tönkretették a beszállító útvonalként használt, Tiszaroffot és Fegyverneket összekötő közutat. A teljes helyreállítás azóta sem történt meg.
Toldozzák-foldozzák, de az út tavaszra mindig járhatatlan. Én magam is kátyúkárt szenvedtem, amelyet a közútkezelő megtérített.
– írta olvasónk, aki szerint a falu zárt Facebook-csoportjában azóta is háborognak a helyiek.
Mint közölte lapunkkal, érdeklődött telefonon a Magyar Közút szolnoki kirendeltségénél, hogy mi várható. Azt mondták neki, hogy a konzorcium amely az elkerülőt építette, csak gyengébb minőségben építi vissza a beszállításhoz használt utat.
De azóta visszaépítés semmilyen nem volt, toldozzák-foldozzák, az út tavaszra mindig járhatatlan.
– tette hozzá.
A kisújszállási elkerülő úttal kapcsolatos bajok már a tervezéssel elkezdődtek. A beruházási terv ugyanis nem volt pontos: menet közben derült ki, hogy nincs elég anyag megfelelő távolságban, ezért kellett megnyitni a tiszagyendai homokbányát, közölte korábban Huber Ferenc, Fegyvernek polgármestere a helyi lappal.
A bányából naponta 5-6 ezer köbméter homokot szállítottak mintegy ötven darab, megpakolva egyenként 50 tonnát nyomó gépkocsival, amelyek nagyjából hatszor fordulnak meg egy nap a fegyvernek-tiszaroffi úton. El lehet képzelni, mi maradt a mellékútból pár hónap alatt.
Az eredeti állapotot állították vissza
Megkerestük a Magyar Közút Zrt.-t is az ügyben. Mint írták, az út fokozott használatához kiadott közútkezelői hozzájárulásukban rögzítették, hogy a munkák végeztével a kivitelezőknek az útvonalat az eredetivel megegyező állapotba kell visszaállítania. Ám ez ilyen esetekben ez nem teljes körű felújítást jelent, hanem többnyire nagyfelületű javításokat és kopóréteg cseréket.
A helyreállítási munkákat a kivitelező elvégezte, ezt követően a garanciális javítási munkáinak folyamatosan eleget tettek, ez az időszak azonban már lejárt. Most a Magyar Közút feladata lett újra a burkolathibák lokális javítása.
A kivitelező tehát elvégezte, amit előírtak neki, az út agyonhasználata után visszaállította a mellékút eredeti, nyilván nem tüköraszfalt-minőségű állapotát - kátyúzással. A közútkezelő is moshatja kezeit, hiszen ő előírta az eredeti állapot visszaállítását, ami, ha nagyon akarjuk, teljesült is.
Az út azonban mégis használhatatlan, sőt károkat okoz a helyieknek. Azt csak valószínűsíteni lehet, hogy a teherautós túlhasználat nélkül nem lenne ilyen rossz a helyzet.
Ígéret:
A Magyar Közút válasza szerint szakembereik azon dolgoznak, hogy ez a szakasz is mihamarabb teljes körű rekonstrukción eshessen át. A beruházáshoz szükséges források előteremtéséért mindent megtesznek, addig is a rendelkezésre álló eszközök és anyagi források erejéig folyamatosan, ütemezetten végzik a javítási munkákat ezen az úton is.
Csatlakozzon az Index tematikus Facebook-oldalához, és moderált körülmények között beszélgethet róla.