Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megépítették az utat, közben egy másikat tönkretettek

2018.05.17. 05:13 Módosítva: 2018-05-17 09:08:46
A 4-es főút Kisújszállást elkerülő szakaszának építése sokba került a tiszaroffiaknak és a fegyvernekieknek. Hónapokig napi 300 nehéz tehergépkocsi használta a falvak közötti utat, ami tönkrement, és azóta is az egyik legrosszabbnak számít a környéken. Elvileg helyre kellett volna állítani, de hogy mikor újítják fel, nem tudni. A helyiek nem értik, miért nekik kellett megszívni az útépítést.

Amikor 2011-ben megépítették a 4-es út Kisújszállást elkerülő szakaszát, az útépítéshez földet hordó teherautók tönkretették a beszállító útvonalként használt, Tiszaroffot és Fegyverneket összekötő közutat. A teljes helyreállítás azóta sem történt meg. 

Toldozzák-foldozzák, de az út tavaszra mindig járhatatlan. Én magam is kátyúkárt szenvedtem, amelyet a közútkezelő megtérített.

– írta olvasónk, aki szerint a falu zárt Facebook-csoportjában azóta is háborognak a helyiek.

Mint közölte lapunkkal, érdeklődött telefonon a Magyar Közút szolnoki kirendeltségénél, hogy mi várható. Azt mondták neki, hogy a konzorcium amely az elkerülőt építette, csak gyengébb minőségben építi vissza a beszállításhoz használt utat. 

De azóta visszaépítés semmilyen nem volt, toldozzák-foldozzák, az út tavaszra mindig járhatatlan.

– tette hozzá.

A kisújszállási elkerülő úttal kapcsolatos bajok már a tervezéssel elkezdődtek. A beruházási terv ugyanis nem volt pontos: menet közben derült ki, hogy nincs elég anyag megfelelő távolságban, ezért kellett megnyitni a tiszagyendai homokbányát, közölte korábban Huber Ferenc, Fegyvernek polgármestere a helyi lappal

A bányából naponta 5-6 ezer köbméter homokot szállítottak mintegy ötven darab, megpakolva egyenként 50 tonnát nyomó gépkocsival, amelyek nagyjából hatszor fordulnak meg egy nap a fegyvernek-tiszaroffi úton. El lehet képzelni, mi maradt a mellékútból pár hónap alatt.

Az eredeti állapotot állították vissza

Megkerestük a Magyar Közút Zrt.-t is az ügyben. Mint írták, az út fokozott használatához kiadott közútkezelői hozzájárulásukban rögzítették, hogy a munkák végeztével a kivitelezőknek az útvonalat az eredetivel megegyező állapotba kell visszaállítania. Ám ez ilyen esetekben ez nem teljes körű felújítást jelent, hanem többnyire nagyfelületű javításokat és kopóréteg cseréket. 

A helyreállítási munkákat a kivitelező elvégezte, ezt követően a garanciális javítási munkáinak folyamatosan eleget tettek, ez az időszak azonban már lejárt. Most a Magyar Közút feladata lett újra a burkolathibák lokális javítása. 

A kivitelező tehát elvégezte, amit előírtak neki, az út agyonhasználata után visszaállította a mellékút eredeti, nyilván nem tüköraszfalt-minőségű állapotát - kátyúzással. A közútkezelő is moshatja kezeit, hiszen ő előírta az eredeti állapot visszaállítását, ami, ha nagyon akarjuk, teljesült is. 

Az út azonban mégis használhatatlan, sőt károkat okoz a helyieknek. Azt csak valószínűsíteni lehet, hogy a teherautós túlhasználat nélkül nem lenne ilyen rossz a helyzet.

Ígéret:

A Magyar Közút válasza szerint szakembereik azon dolgoznak, hogy ez a szakasz is mihamarabb teljes körű rekonstrukción eshessen át. A beruházáshoz szükséges források előteremtéséért mindent megtesznek, addig is a rendelkezésre álló eszközök és anyagi források erejéig folyamatosan, ütemezetten végzik a javítási munkákat ezen az úton is.

Csatlakozzon az Index tematikus Facebook-oldalához, és moderált körülmények között beszélgethet róla.