Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Egyszerű a magyarázat, miért szálltak alacsonyan az Airbusok

2018.06.01. 15:44

A Magyar Honvédség két újonnan vásárolt Airbus A 319-ese körözött a héten többször is Kecskemét és környéke légterében.

A Baon.hu olvasói megijedtek az alacsonyan szálló repülőktől, így a lap alaposan utánajárt a dolognak.

A radarfelvételek szerint a katonai személyszállítók többször áthúztak a bázis kifutópályája fölött, majd Nyárlőrincnél északnyugat felé fordultak, elrepültek Kerekegyháza-Kunbaracs-Lajosmizse térségéig, és utána ismét a bázis irányába húztak el – mintha a leszálláshoz való beállást gyakorolták volna. Egymás után többször is.

A bázis parancsnokától hiába érdeklődött a lap, a Honvédelmi Minisztérium nem reagált.

Ugyanakkor június 10-től június 22-ig egy nemzetközi légi szállítási gyakorlat lesz Magyarországon, European Tactical Airdrop Program – Training 18 néven. A Magyar Honvédség kijelölt alakulatai nyolc nemzet részvételével hajtják végre feladataikat Magyarország légterében. Lesznek repülések nappal és éjszaka is, gyakorolják a teher ejtőernyős dobásokat a kijelölt repülőterekre és területekre. Minden bizonnyal erre készültek a héten az Airbusokkal.

Elsődlegesen Szolnok, Szeged, Kecskemét és Hódmezővásárhely területét fogja érinteni a légtérhasználat - írta a Baon.hu.

A gyakorlat során a repülőeszközök bázisául Pápa repülőtér szolgál, de az átlagtól nagyobb zajhatás várható Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok és Csongrád megye térségében is.

A két Airbust februárban mutatták be a kecskeméti repülőbázison. Háromszor több szállítható utas, kétszer nagyobb utazósebesség, háromszor nagyobb hatótávolság – többek között ezek az előnyei a két 8-9 éves gépnek a 35-40 éves AN 26-osokhoz képest. Simicskó István akkori honvédelmi miniszter úgy fogalmazott: 2026-ra szeretnék elérni, hogy a Magyar Honvédség a térség meghatározó erejévé váljon, a szó szoros értelmében vett professzionális haderővé, ehhez jelentett egy komoly és határozott lépést az Airbus-ok beszerzése.