További Belföld cikkek
- Tisza Párt: amíg ez meg nem történik, addig nem döntünk a főpolgármester-helyettesekről
- Autót, pálinkát és még egy grillsütőt loptak, de nem jutottak messzire a gyöngyösi betörők
- Elbúcsúztatták Révész Zsuzsát
- Villamos elé hajtott egy Mercedes Szegeden
- Napokig küzdött a túlélésért egy túrázó a Bükkben
Az M7-es autópálya Balatonaliga előtti szakaszán a nyári csúcsidőszakokban jelentősen feltorlódik a forgalom, mivel a főváros felől a Balaton északi partjára tartók itt térnek le az autópályáról és hajtanak rá a 71-es útra.
Most készül a 710-es (fűzfői elkerülő) út maradék szakasza Balatonakarattya és az M7-es között, valamint a hozzá tartozó autópályacsomópont, de az átadás csak jövő őszre várható, tájékoztatta lapunkat a NIF Zrt. Ha a szakaszt átadják, a forgalom a nagy kapacitású 710-es főútra tud közvetlenül felhajtani, és várhatóan sokkal kisebbek lesznek a dugók.
Aszimmetrikus csomópont
A 710-es főút és az M7-es csomópontja aszimmetrikusan épül ki, azaz a most épített ágak a Budapest-Balatonfűzfő útirányt fogják biztosítani mindkét irányban. Aki Balatonfűzfő felől Siófokra tartana, még várnia kell a következő ütemre, és a 71-es út felé kerülhet. A másik irány majd akkor épül ki, amikor a tervezett M8-as gyorsforgalmi út építése megkezdődik, a tervek szerint 2023-ban. (Az M8-as az M7-es autópálya és a 710-es főút csomópontjánál fog kezdődni, és a dunaújvárosi Pentele-hídon keresztül egészen Kecskemétig halad.)
Most az új autópályacsomópont 1. ütemét építik ki új gyűjtő-elosztó sávokkal, a meglévő 710. sz. főút bekötésével. A gyűjtő-elosztó pálya 2060 m hosszban épül ki az M7 autópálya jobb oldalán, a bal oldalán pedig 955 m hosszban, valamint 1973 m hosszban épülnek meg csomóponti ágak.
Itt készül el a Budapest-Balaton kerékpárút első pici szakasza
A 710. sz. főút 2,2 km hosszban épül meg 2×1 sávban 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel. A 710. sz. főút keresztezi a (Balatonfőkajár felől érkező) 7205 jelű összekötő utat, ahol szintbeni körforgalom lesz a 7205 jelű út korrekciójával.
A 7205 jelű utat 700 m hosszban építik át. A tervezett körforgalomnál lesz a Budapest-Balaton kerékpárút külön szintű átvezetése.
2008-ban félbemaradt az építés
Mint arról beszámoltunk, a balatoni elkerülő út 17,3 kilométeres szakaszának építésére az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság 2005 augusztusában kötött szerződést a legalacsonyabb, nettó 8,3 milliárd forintos árajánlatot benyújtó Hochtief-Mélyépítő konzorciummal. Az átadást először 2007 augusztusára, majd decemberre tervezték, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az útpadka nem megfelelő minőségére hivatkozva nem vette át az útszakaszt.
Végül az autósok - hivatalos műszaki átadás nélkül - 2008 májusában vehették használatba a balatoni településeket elkerülő utat. A beruházást a konzorcium fejezte be úgy, hogy a közben csődbe ment Mélyépítő útépítő alvállalkozóinak a Hochtief fizetett. Az Akarattyától az M7-esig tartó befejező szakasz azonban kimaradt végül.
A Balaton Fejlesztési Tanács azóta lobbizott az elmaradt szakaszért, ami annyira neuralgikus pont az úthálózatban, hogy a kormány végül rábólintott, és 2016-ban bekerült az IKOP-projektek közé, azaz lett rá pénz. A további tervek szerint az M7-es eddig a csomópontig lesz három sávos (most csak Székesfehérvár és Budapest között fut három sáv a főváros irányába).