Erzsébet
1 °C
4 °C

Csökkenhetnek a dugók az M7-esen a Balatonnál

2018.08.14. 04:57
Épül az aszimmetrikus autópályacsomópont Balatonaligánál, ami rögtön a fűzfői elkerülő útra viszi majd a Balaton északi oldalára tartó autósokat. Ha kész lesz, megszűnnek a dugók a 71-es útnál, mivel annak teljes szakaszát kiváltja majd a sztrádáig leérő 710-es autóút. Sajnos az átadás csak jövő őszre várható.

Az M7-es autópálya Balatonaliga előtti szakaszán a nyári csúcsidőszakokban jelentősen feltorlódik a forgalom, mivel a főváros felől a Balaton északi partjára tartók itt térnek le az autópályáról és hajtanak rá a 71-es útra. 

Most készül a 710-es (fűzfői elkerülő) út maradék szakasza Balatonakarattya és az M7-es között, valamint a hozzá tartozó autópályacsomópont, de az átadás csak jövő őszre várható, tájékoztatta lapunkat a NIF Zrt. Ha a szakaszt átadják, a forgalom a nagy kapacitású 710-es főútra tud közvetlenül felhajtani, és várhatóan sokkal kisebbek lesznek a dugók.

Aszimmetrikus csomópont

A 710-es főút és az M7-es csomópontja aszimmetrikusan épül ki, azaz a most épített ágak a Budapest-Balatonfűzfő útirányt fogják biztosítani mindkét irányban. Aki Balatonfűzfő felől Siófokra tartana, még várnia kell a következő ütemre, és a 71-es út felé kerülhet. A másik irány majd akkor épül ki, amikor a tervezett M8-as gyorsforgalmi út építése megkezdődik, a tervek szerint 2023-ban. (Az M8-as az M7-es autópálya és a 710-es főút csomópontjánál fog kezdődni, és a dunaújvárosi Pentele-hídon keresztül egészen Kecskemétig halad.)

Most az új autópályacsomópont 1. ütemét építik ki új gyűjtő-elosztó sávokkal, a meglévő 710. sz. főút bekötésével. A gyűjtő-elosztó pálya 2060 m hosszban épül ki az M7 autópálya jobb oldalán, a bal oldalán pedig 955 m hosszban, valamint 1973 m hosszban épülnek meg csomóponti ágak.

Itt készül el a Budapest-Balaton kerékpárút első pici szakasza

A 710. sz. főút 2,2 km hosszban épül meg 2×1 sávban 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel. A 710. sz. főút keresztezi a (Balatonfőkajár felől érkező) 7205 jelű összekötő utat, ahol szintbeni körforgalom lesz a 7205 jelű út korrekciójával. 

A 7205 jelű utat 700 m hosszban építik át. A tervezett körforgalomnál lesz a Budapest-Balaton kerékpárút külön szintű átvezetése.

2008-ban félbemaradt az építés

Mint arról beszámoltunk, a balatoni elkerülő út 17,3 kilométeres szakaszának építésére az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság 2005 augusztusában kötött szerződést a legalacsonyabb, nettó 8,3 milliárd forintos árajánlatot benyújtó Hochtief-Mélyépítő konzorciummal. Az átadást először 2007 augusztusára, majd decemberre tervezték, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az útpadka nem megfelelő minőségére hivatkozva nem vette át az útszakaszt.

Végül az autósok - hivatalos műszaki átadás nélkül - 2008 májusában vehették használatba a balatoni településeket elkerülő utat. A beruházást a konzorcium fejezte be úgy, hogy a közben csődbe ment Mélyépítő útépítő alvállalkozóinak a Hochtief fizetett. Az Akarattyától az M7-esig tartó befejező szakasz azonban kimaradt végül.

A Balaton Fejlesztési Tanács azóta lobbizott az elmaradt szakaszért, ami annyira neuralgikus pont az úthálózatban, hogy a kormány végül rábólintott, és 2016-ban bekerült az IKOP-projektek közé, azaz lett rá pénz. A további tervek szerint az M7-es eddig a csomópontig lesz három sávos (most csak Székesfehérvár és Budapest között fut három sáv a főváros irányába).

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?