Botrányosra sikeredett az új jegyvásárlás bevezetése a HÉV-en

1
2018.10.02. 13:30
Kevés az automata, nincs pénztár, az ellenőrtől jegyet nem, csak büntetést lehet kapni. A hétfőtől bevezetett új jegyvásárlási szabály miatt hosszú sorok torlódnak a HÉV-végállomásokon, sokan lemaradnak a vonatról. A MÁV azt ígéri, hogy szükség esetén közbelép.

Hétfőtől új szabályok érvényesek a MÁV-HÉV járatain: az ellenőrtől már nem lehet jegyet vásárolni, csak az állomáson elhelyezett automatákból. Mivel utas és automata ugyanannyi maradt, bekövetkezett, amitől sokan tartottak: a HÉV-végállomásokon tömött sorok alakultak ki az automaták előtt.

A vonat elindul, a sorban állók hoppon maradnak, a változás átgondolatlan, felszólítom a MÁV-HÉV-et, hogy biztosítsa a jegyváltás feltételeit és ennek megvalósításáig függessze fel a büntetést a szentendrei vonalon! 

– írta Facebook-oldalán Verseghi-Nagy Miklós, szentendrei polgármester. 

Mint a polgármester kifejtette: a MÁV-HÉV szeptember 1-től megváltoztatta az utazási feltételeket a HÉV vonalán: csak bérlettel vagy előre megváltott jeggyel lehet felszállni a vonatra. Az automaták számát ugyanakkor nem növelte a szolgáltató, Szentendrén mindössze kettő van. Október 1-től lejárt a türelmi idő, már büntetnek is, ha nincs bérlete vagy jegye az utasnak, akkor is, ha túl hosszú volt a sor és nem maradt idő jegyet venni. 

Olvasónk szerint a helyzet tényleg kellemetlen, sorok alakulnak ki.

mert az emberek egy része nem tudja kezelni az automatát, jegypénztár viszont sehol nincsen már. A környékbeli buszok a HÉV-hez igazítva járnak, esélyed sincs átszállás közben megvenni a jegyet /bérletet. 

42878843 1157104951131815 4090489769962766336 n
Fotó: Verseghi-Nagy Miklós / Facebook

Mit szól ehhez a MÁV-HÉV?

A MÁV azzal védekezik, hogy a megváltozott szabályokról szeptember eleje óta folyamatosan tájékoztatták az utasokat. A sorok enyhítésére a BKK-val együttműködésben az automaták mellett diákmunkások segítik az utasokat a gördülékeny jegyvásárlásban.

És az olvasó?

Olvasó: nem látott diákmunkást. Pomázon kalauz állt az automata mellet, és segített jegyet vásárolni.

MÁV: A rendszeres utazásokhoz az elővételi jegyvásárlást ajánlja a MÁV-HÉV, illetve a bérletet.

Olvasó: nem utazik annyit, hogy megérje a bérlet. A külső szakaszokon csak adott napra/dátumra lehetséges megvenni a jegyeket. Nincs gyűjtőjegy, mint a budapesti részekre. Szóval praktikusan marad a minden reggel sorban állás vagy az összes jegy egyesével előre megvétele (pl hét/hó elején, de ez abszurdum). Felvetődhet miért nem vesz az utas inkább bérletet?

Ezért: egy bérlet ára kb 40 db jegyes utazás árával egyezik meg, azaz 20 oda-vissza utazás. Ami kb a munkanapok száma egy hónapban. De ha beteg leszek, ne adj isten élek heti 1-2 home office lehetősséggel máris bukok az árán. Arról nem is beszélve, szintén saját példa, hogy mondjuk hányszor tudnám megtenni autóval ennyi pénzből a Békásmegyer-Pomáz távolságot. Szóval akkor lenne versenyképes a bérlet a jeggyel és az autóval szemben ha csökkenne az ára. (mondjuk 25-30 db jegyes utazás árára).

MÁV: A jegy- és bérletárakat a Közszolgáltatási Szerződés határozza meg, ezért az árak mérséklésére saját hatáskörben nincs lehetőség. A bevezetési időszak tapasztalatai alapján mérlegelik az új jegytípusok bevezetésének lehetőségét, indokolt esetben erre vonatkozó javaslatot készíthetnek elő a szolgáltatások megrendelőjének. Az automaták forgalmát napi szinten figyelik, és szükség esetén a BKK-val közösen kidolgozzák az értékesítési lehetőségek bővítését.

Persze, van aki nem szereti az automatát, mint ez a pomázi lakos:

Felháborító idegölő és nem találok szavakat a pomázi állomáson lévő jegykiadó automatára! Nagyon szemét dolog ez hogy a MÁV vagy a BKV vagy a tököm tudja melyik retek céghez tartozik így próbál plusz bevételhez jutni, hogy ekkora utazóközönségnek kiszúrja a szemét egyetlen egy nyamvadt automatával ami annyira primitív, hogy rengeteg kérdése van mire kiadja azt a nyamvadt jegyet! 

– írta a település közösségi oldalán.

Egy olvasónk szerint a végállomáson dolgozó hévesek már csak azt tudják javasolni az utasoknak, hogy írjanak a panaszkönyvbe. Ennek eredményeképpen a pomázi forgalmi irodában már 2-án reggel 9.08-kor betelt a panaszkönyv.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?