Veszprémi gimnázium az ország legjobb középiskolája
További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
Közzétette idei teljes középiskolai ranglistáját a legjobbiskola.hu, amin némi meglepetésre nem a szokásos favoritok, az Eötvös, a Radnóti, vagy a Fazekas, hanem a veszprémi Lovassy László Gimnázium négy évfolyamos képzése végzett az első helyen. Az 1000 intézmény 1700 képzési formáját tartalmazó lista ezen az oldalon érhető el.
Az összetett rangsorban a második és a harmadik helyen is a Deák Téri Evangélikus Gimnázium végzett, előbb a nyolc, majd a négy évfolyamos képzésével, a listán csak ezután következett az Eötvös József Gimnázium négyéves képzése. Az általában az élbolyba rangsorolt Fazekas csak a nyolcadik helyre fért be, oda is a hat évfolyamos képzéssel, a Radnóti pedig
a legjobb tízbe sem került be.
A szakközépiskolák rangsorában
- a Győri Szolgáltatási SZC Krúdy Gyula Gimnáziuma, Két Tanítási Nyelvű Középiskolája, Turisztikai és Vendéglátóipari Szakképző Iskolája lett az első,
- a Szombathelyi Szolgáltatási SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma a második,
- a harmadik helyen pedig a Győri Műszaki SZC Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma végzett.
A legjobbiskola.hu sajtóközleményében azt írta, a rangsor jóval több egy egyszerű felsorolásnál, ugyanis minden iskolánál külön kiemelésre kerülnek a legsikeresebb érettségi tantárgyak is, amit az országos átlaghoz mértek a lista készítői. Ez jelentős segítség azoknak a diákoknak, akik tudják, hogy milyen tárgyból szeretnének felvételizni, de egyelőre még nem tudják, hova mennének, így ugyanis könnyen megállapíthatják, hogy melyik iskolában van esélyük a legjobb eredményt elérni.
Hozzátették azt is, a rangsorban városok, vagy képzési formák szerint is összehasonlíthatóak a középiskolák, így azt is könnyebb eldönteni, hogy adott helyen a négy, a hat, vagy a nyolc évfolyamos képzést érdemes választani.
A rangsor készítésénél a legfontosabb szempontunk a stabilitás volt, azaz mindenképpen szerettük volna kiküszöbölni a hullámzó teljesítményt. Ezért a rangsorunk összeállításánál a más listáknál szokásos egy év helyett öt év érettségi és kompetenciafelmérési eredményeit átlagoltuk, így egy-egy jó vagy rossz év nem torzítja az eredményeket, hanem egységes képet kaphatunk az egyes középiskolák teljesítményéről.
– hangsúlyozta Palotás Ádám, hozzátéve, hogy a mindennapi útkeresésben szeretnének segíteni a szülőknek.
A lista felállításához egyébként elsősorban az Oktatási Hivatal által közzétett érettségi és kompetenciamérés információkat használták fel, ehhez tették hozzá a modern adatbázis-hátteret, és a speciális elemzési módszertant.
Ez utóbbiba nemcsak a korábban már említett stabilitás, illetve a képzés szerinti bontás tartozik bele: az iskolák eredményeit az országos tantárgyi átlaghoz mérték, a számításnál pedig a létszámot is figyelembe vették.
(Borítókép: Vajdaberci2 / Wikimedia Commons)