Kósa: A CEU nem fog elköltözni, mert Budapest jobb hely Bécsnél
További Belföld cikkek
- Magyarok tízezrei szenvednek a rejtélyes betegségben: „Úgy fájt, hogy állva aludtam, az ajtónak támaszkodva”
- Letartóztattak egy apát, akit a saját lányának molesztálásával gyanúsítanak
- Hollik István: Magyarországnak a saját útját kell járnia
- Több mint tízezer esethez hívták a mentőket karácsonykor
- Orbán Viktor a karácsony után ismét munkába állt: megkezdte az alapozást, készül a repülőrajtra
A Népszava interjút készített Kósa Lajossal, amiben a fideszes politikust a rabszolgatörvénynek nevezett javaslatáról, a CEU-ról, BMW-gyárról és az anyukája motorjáról kérdezték.
Kósa elmondta, hogy nem egyeztetett senkivel, így a szakszervezetekkel sem, mielőtt benyújtotta a túlórakeretet megemelő javaslatát. „Egy javaslatról akkor lehet egyeztetni, ha előterjesztették. A parlamenti benyújtás után. Ezután történik a szakmai egyeztetés. Magam is beszélni fogok az érdekeltekkel, a munkavállalók képviselőivel például szerdán találkozom" – mondta.
Alapvetően a német modellt használta a javaslat elkészítéséhez, mert azt gondolja, a német gazdaság hatékony, a munkavállalók érdekvédelme jó.
„Ma 250 óra túlmunkát lehet elrendelni előre tervezetten úgy, hogy a 12 hónapos időkeretben azt is vissza kell adni. Eközben arra is figyelni kell, hogy semmilyen körülmények között nem lehet a heti munkaidő 48 óránál több. 300 óra is lehet úgy, ha ezt a vállalatnál engedi a kollektív szerződés. Ha innen tovább akarunk lépni 400 órára, meg kell találni ennek azt a módját, amellyel eszközöket adunk a munkavállalók kezébe, hogy tényleges alkupozícióban legyenek a munkaadókkal való egyeztetés kapcsán. Ez lehet a kollektív szerződés, lehet a munkavállaló személyes engedélye" – magyarázta Kósa.
Szerinte igaz, hogy vannak olyan szakmák (közlekedés, egészségügy), ahol veszélyes is lehet, ha huzamosabb ideig túlmunkára a munkavállalókat, de ezekre a csoportokra külön, speciális szabályok vonatkoznak. „Egy kamionsofőr hiába kötelezett napi nyolc óra munkavégzésre, nem vezethet napi nyolc órán keresztül egyfolytában. Az orvosi ügyelet sem csak úgy általában szabályozza a munka törvénykönyve. Tehát ezekre a speciális foglalkoztatási csoportokra külön ágazati szabályok vonatkoznak. Amiről pedig most beszélünk az egy általános szabályozás, reményeim szerin az eddiginél rugalmasabb" – mondta.
Kósa tagadta, hogy összefüggés volna a BMW debreceni beruházása és a rugalmasabb munkaidő-szabályozás között. „Debreceni képviselő vagyok, korábban debreceni polgármester, a BMW jön Debrecenbe. Más összefüggés nincs. Minden más konteó" – mondta.
Arra, hogy Szijjártó Péter azt mondta, a német cégek örömét szolgálja majd ez a módosítás, azt válaszolta, a német cégek vélhetően azért örülnek, mert a német szabályozás, a német munkaidőkeret-számítás hasonló. „Megjegyzem, hogy ha az ellenzék most bérrabszolgaságot, súlyos kizsákmányolást, hatékonyságvesztést vizionál, akkor Németországban is bérrabszolgaság, rettenet, súlyos kizsákmányolás van" – mondta.
A CEU-s határidővel kapcsolatban azt mondta: „A Közép-európai Egyetem Budapesten fog maradni. Nem végez graduális, csak posztgraduális képzést, itt van Budapest belvárosában, nem tennék nagy összeget arra, hogy elmegy... Nem fognak elköltözni. Nem is akarnak elköltözni, mert jól látják: Budapest jobb hely, mint Bécs".
Végezetül azt állította, nem jár az édesanyja által lízingelt motorral, „az ezt állító sajtóorgánumok nem mondtak igazat. Nekem semmi közöm ahhoz a motorhoz. Az a kép, ami a frakcióülésen ábrázol egy motorral, egy másik típus. Az egész egy primitív hazugsághalmaz."
A Népszavának adott interjút. Tagadta az új BMW-gyár összefüggését a rabszolgatörvénnyel.
599 · Nov 28, 2018 09:01am Tovább a kommentekhez