A BKK felmondta a szerződést az e-jegyrendszer kivitelezőjével
További Belföld cikkek
-
Kormánypárti és ellenzéki polgármesterek közös erővel gyógyítanák be a magyar vasút történelmi sebét
- Harminc év után szabadulhat az albertirsai családirtó
- Túl van a műtéten Gyurcsány Ferenc
- Új képviselője van a Fidesznek, már le is tette az esküt
- Felvételen, ahogy egy autó egy másik járműbe csapódik az M1-es autópályán
"A BKK Igazgatósága 2018. november 21-én – egyhangú szavazással – azonnali határidővel felmondta az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kötött szerződést. A szerződés felmondásának indoka a szállító megfelelő bankgarancia nyújtásával kapcsolatos szerződésszegése"
- írja közleményében Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes.

A közlemény elején leszögezi, "az elektronikus jegyrendszer projekt (AFC) a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által leszerződött és menedzselt projekt, amellyel kapcsolatos problémákról se Tarlós István főpolgármesternek, se nekem nem voltak információim", míg a végén azt emeli ki, hogy "a Fővárost anyagi kár nem érte. A probléma hosszú időn át tartó elhallgatása miatt a főpolgármester a szükséges személyi döntéseket meghozza".
Az Azonnali.hu írta meg először, hogy szerződést bontott az elektronikus jegyrendszert szállító céggel a BKK, ami évekre eltolhatja a projekt befejezését, hosszú pereskedést hozhat. Most közleményben erősítette meg a főpolgármester-helyettes.
Arról pedig már Dabóczi Kálmán is beszélt korábban, hogy a BKK és a német Scheidt & Bachmann között komoly konfliktusok vannak, november elején pedig már az esetleges szerződésbontást is emlegette azok miatt a bizonyos bankgaranciák miatt, amiket a cég nem újított meg.
Az eredeti terv szerint a cég 2015 és 2017 között építette volna ki a szükséges 800 kaput, 10 450 érvényesítő automatát és a számítógépes központot, valamint felállította volna a teljes rendszert, majd üzemeltette volna 5 évig. Csakhogy a befejezés először 2018-ra, majd 2019-re csúszott.
A több száz beléptetőkapu helyett csak egy tucatnyi áll, azok sem teljes üzemmódban működnek; a 11 ezer jegyérvényesítő készülékből csak néhányat szereltek fel három buszra; csipkártyákból pedig még egyet se adtak ki, még tesztelni sem
– írtuk idén májusban. Azután annyit változott a helyzet, hogy augusztusban fel kellett függeszteni az elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez szükséges munkákat (az érvényesítő készülékek járművekbe szerelését), mert a közlekedési hatóság hiánypótlást kért a kivitelezőtől. Majd novemberre már a szerződést is felbontotta a BKK a céggel.
További egy évet kell várni a budapesti e-jegyre
A BKK fél éve rázatja az új „lyukasztókat”, és még működnek. Az elektronikus jegyrendszer tesztkészülékei az időjárást is jól bírják a buszban, igaz, érvényesíteni nem lehet velük. A rendszer 13 évet csúszik.