Senki sem licitált rá, így sokadszorra sem kelt el a légierő egykori MiG-29-es flottája
A vagyonkezelő megint nem talált vevőt a légierő egykori MiG-29-es flottájára, pedig kínált mellé hajtóműveket, más tartozékokat, még rakétát is, írja a Világgazdaság. A kormányközeli gazdasági lappal – melyet az MTI szemlézett – a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. azt közölte, hogy
eredménytelenül zárult a 19 darab MiG-29-es vadászrepülőgép értékesítésére kiírt pályázat, egyetlen licitáló sem volt.
Az elektronikus aukción a magyar légerő egykori vadászgépei mellett 20 hajtóművet és 293 egyéb tartozékot, rakétákat is kínáltak a csomagban. A kikiáltási ár 2,8 milliárd forint volt, ami az MTI szerint jól tükrözi a gépek valós értékét, hiszen 1993-ban a 28 gépből álló flottát eredetileg 800 millió dollárért vásárolta meg a magyar állam – az orosz államadósság terhére.
A gépek kivonására 2010-ben, 17 év szolgálat után került sor, az eredeti 28 repülőből akkor már csak négy volt bevethető.
A 28 gépből mindössze három olyan akadt, amely ezer óránál többet töltött a levegőben a 17 év alatt, de volt olyan gép is, amely 200 órát sem repült a kivonásig, ugyanis alkatrészként használták fel.
A gépek értékesítése sokadik nekifutásra sem sikerült. Ennek az az oka, hogy egy 2002-es orosz-magyar kétoldalú megállapodás szerint a NATO-tag Magyarország csak a gyártó ország kormánya, vagyis az Orosz Föderáció engedélyével értékesíthetné a gépeket, ez a követelmény pedig jelentősen leszűkíti a potenciális vevőkört.
Az elmúlt nyolc-tíz évben ráadásul a szabad ég alatt tartották a gépeket, így gyakorlatilag csak teljes gyári felújítás után lehetne újra repülőgépnek nevezni őket, olvasható a Világgazdaságban.