Felcsavarodott az M7-es korlátjára, de nem zavarta, a ronccsal a fél országot átszelte

2019.04.16. 21:02 Módosítva: 2019.04.16. 22:39

Tegnap reggel az Indexen is megjelent az M7-en történt balesetről és teljes útzárról szóló hír, melynek főszereplője egy, a szalagkorlátnak ütköző és felboruló kisteherautó volt.

Ma aztán egy olvasónk küldött pár fotót, amelyek tegnap este, az M5-ön, a lajosmizsei Shell-kútnál készültek. Felmerült a kérdés, hogy nem ugyanarról a furgonról van-e szó.

Megkérdeztük az M7-en intézkedő Fejér Megyei Rendőr-Főkapitányságot, akik megerősítették, hogy a két jármű ugyanaz. Mint írták, a baleset oka egyelőre ismeretlen, a sofőr ellen szabálysértési eljárás indult.

A rendőrség válaszából arra is fény derült, hogy a jármű miként kerülhetett vissza a forgalomba:

A megsérült járművet a tulajdonos kérésére egy, az autópálya mellett található pihenőbe szállították. Tekintettel arra, hogy a jogszabályok nem teszik lehetővé a jármű lefoglalását, a rendőrség a jogszabályi figyelmeztetéseket követően azt a tulajdonos részére átadta.

Mivel a fotók ma este, és a lajosmizsei benzinkútnál készültek, innentől egy valószínűsíthető forgatókönyvet vázolunk fel.

  1. A rendőrök távozása, majd némi rápihenés után a sofőr felmérte a kocsi állapotát.
  2. Kartonpapírral és ragasztószalaggal lekezelte a jobboldal sebeket.
  3. Nyilván a hátsó világítás hiányára is lett volna valamilyen kreatív megoldása, de valami csoda folytán a hátsó lámpák úgy-ahogy megmenekültek.
  4. A sérült jobb hátsó külső kereket sajnos nem volt mivel pótolnia, de szerencsére sikerült leszerelnie, és mivel a raktér szinte üres volt, a dupla kerék hiányát nem tekintette kizáró oknak.
  5. Ahogy a hátsó rendszám és a jobboldali tükör hiányát sem.
  6. A járművet közúti közlekedésre alkalmasnak ítélte, és felhajtott a sztrádára.

A tények kedvéért rögzítsük: a kisteherautó szélvédője és jobboldala rommá tört, míg a tető részben, a hátulja meg egy az egyben hiányzott: a jelek szerint ugyanis csak úgy lehetett legyógyítani a szalagkorlátról, hogy azt ajtóstul-mindenestül leflexelték. Mindenképp a sofőr javára kell írni viszont a rakomány gondos rögzítését, valamint azt, hogy jól látható, amint tankolás közben térdre ereszkedve ellenőrzi a jobb hátsó kerék állapotát.

Hogy a végső úti cél pontosan mi lehetett, nem tudjuk, de a román rendszám alapján Szeged után a sofőr valószínűleg Nagylak felé vette az irányt. Ha így volt és nem tett kitérőket, akkor a magyar autópályákon mintegy 260 kilométert kocsikázott némileg leamortizált furgonjával.

Frissítés

  • Olvasóink több kiegészítést is küldtek. Egyikük arra hívta fel a figyelmet, hogy a képeken látható Mercedes Sprinter nem duplakerekes, így azt nem kellett pótolni. A rakterében, mint írta, az utánfutó pótkerekei figyelnek. Arra is rámutatott, hogy a hátsó lámpa nem maradt meg:  a leghátsó oldaljelző lámpákat kendácsolták hátra.
  • Egy másik olvasónk a Katasztrófavédelem fotóit ajánlotta a figyelmünkbe, melyek közül párat a fenti képgalériába is beillesztettünk. Ezeken egyrészt az látszik, hogy a furgon a baleset idején tele volt kartondobozokkal: vélhetően innen volt anyag a széttört oldalablakok "pótlására". Az is érdekes, hogy a furgonnak nem a hátulja csavarodott fel a korlátra, ezért azt más ok, talán a rakomány kiszabadítása érdekében kellett levágni.
  • Egy harmadik olvasónk pedig egy romániai hírt küldött át, mely azt bizonyítja, hogy az ilyesmi ott sem mindennapos látvány: a Mad Max-roncsot tegnap éjjel Arad és Temesvár között látták a sztrádán.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport