Miniszterelnökség: Felháborító a Wizz Air gyakorlata
További Belföld cikkek
- Jobb, ha odafigyel: fontos határidő jár le az év végén
- Az influenszertől az Ausztriában kolduló magyarokig – így nem maradt el az idén a szegénység
- Orbán Viktor: Vége csak az évnek van, a melónak nincs
- Valószínűleg soha nem felejtjük el azt, ami a parlamentben történt
- Csernus Imre: Izzanak a segélyvonalak, a pszichiátriai osztályok dugig vannak
Közleményben reagált a Miniszterelnökség a Wizz Air szombat reggeli Frankfurt-Budapest járatával történtekre, amelynek következtében mintegy ötven ember maradt a frankfurti repülőtéren, miután a fapados légitársaság kisebb gépet küldött a Budapestre tartó emberekért.
A Miniszterelnökség a szombaton kiadott közleményben felháborítónak és elfogadhatatlannak nevezte a légitársaság gyakorlatát, ezért Gulyás Gergely és Tuzson Bence fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez az ügyben.
Elfogadhatatlan a Wizz Air légitársaság szombat reggeli Frankfurt-Budapest járatának utasaival szemben tanúsított bánásmód, különösen az állítólagos technikai meghibásodás folytán előállt helyzet légitársaság általi kezelése, az utasok megfelelő tájékoztatásának és alternatív lehetőségek felajánlásának elmulasztása
– idézi az MTI a késő délután kiadott közleményt.
Ahogy a szombat délelőtti cikkünkben írtuk, az elvileg reggel 8:35-kor induló járat utasaival tíz óra előtt nem sokkal közölték, hogy nem mindenki fog tudni felszállni a gépre. A beszállást intézők bejelentették: akinek az 1-től a 27-es sorig szól a jegye, az felszállhat, a többiek nem.
Az utasok válogatásánál a priority-jegyek sem számítottak, és csak később derült ki, hogy minderre azért került sor, mert kisebb gépet küldtek Frankfurtba. Végül az utasok szerencsésebb fele elrepült, míg kb. 50 ember a repülőtéren maradt. Az utasok által átélt tortúráról ebben a cikkünkben írtunk részletesebben.
A Wizz Air délután háromkor közleményben reagált a Frankfurtban történtekre, amelyben azt írták, hogy technikai okokból kellett lecserélni a járatot eredetileg üzemeltető Airbus A321-es repülőgépet, ami helyett az Airbus A320-as típusú pótrepülőt küldték, amelynek utasbefogadó képessége azonban alacsonyabb, mint az eredetileg indítani kívánt repülőgépé.
"A maihoz hasonló sajnálatos helyzetek egyik fő oka, hogy a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése azt indokolná. Ez egy iparági probléma, amely érinti a Wizz Airt is" – védekezett a légitársaság a közleményben.
Kicsit később, délután fél négy körül, az egyik Frankfurtban ragadt utas elkeseredetten azt írta a helyszínről az Indexnek: "Feladom és nem várok tovább. Mostanáig nem érkezett egyetlen Wizz Air-munkatárs sem."