Hét órát késett a gép, de nem fizet a Wizz Air
További Belföld cikkek
- Betiltották a szilveszteri tűzijátékozást a III. kerületben
- A dolgozók váratlan élethelyzetei miatt szünetel a fül-orr-gégészeti ügyelet a szekszárdi kórházban
- Tízmillió forintos büntetést kapott a Magyar Vízilabda Szövetség
- A pécsi püspök is bocsánatot kért az egyház által elkövetett bűnökért
- Kövér László szerint a „vérfagyasztó” romániai fejlemények Magyarországon is megismétlődhetnek
Nehéz lenne bármivel is kárpótolni azt, aki a gép késése miatt nem tudott elbúcsúzni haldokló édesanyjától – írta egyik olvasónk, aki június 6-án azon a Wizz Air-gépen ült, amelyik Budapest helyett először Debrecenben landolt, és csak órákkal később repült vissza fővárosba. Az utasoknak nemcsak az első állomáson, de a ferihegyi reptéren is be kellett lépniük az országba.
Én másodikként leptem a határt. Az előttem levő lány zokogva ordított a vámosokkal, hogy engedjek már át. Pár perccel később, egy elcsípett telefonbeszélgetéséből kiderült számomra, hogy a haldokló anyukáját akarta még egyszer az életben látni, elbúcsúzni tőle. Köszönhetően ennek a kis malőrnek erről lemaradt,
Előre bejelentett lezárás, azaz rendkívüli körülmény
A cirka hétórás késés miatt többen is megpróbálták visszaszerezni a repülőjegy árát, de a Wizz Air szerint az utasoknak az eset miatt nem jár kártérítés. Az Index kérdésére tegnap azt válaszolták, hogy
a Budapest–London Gatwick-járatuk egy résidőnek köszönhetően sajnos nem tudott időben megfordulni London Gatwick repülőterén, hogy az London Gatwick–Budapest-járatuk még a budapesti éjszakai reptérzár előtt megérkezhessen. Emiatt kellett kellett a repülőgépnek Debrecenben leszállnia.
Azt is hozzátették, hogy az európai légiforgalmi irányítás szűkös kapacitása miatt sajnos az iparágban mindenkit sújtanak a repülőtársaságoktól független késések. Ennek elszenvedője volt ebben az esetben a Wizz Air.
Az utasoknak azt írták, hogy a W6 2222 számú járat átirányítását
a Budapesti repülőtér bezárása okozta, amely komolyan befolyásolta az összes repülőtéri műveletet, ez pedig a rendkívüli körülmények kategóriájába tartozik,
ezért pénz nem jár vissza.
Az már másnap kiderült, hogy a repteret az elektromos rendszer karbantartási munkálatai miatt zárták le. Erről viszont már hetekkel korábban tájékoztatták a légitársaságokat, tudtuk meg a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kommunikációs osztályától.
A légi közlekedésben nemzetközileg hivatalos közlésnek számító úgynevezett NOTAM közlemény május 30-án ment ki, amit minden légitársaság megkapott. Ezzel párhuzamosan minden olyan légitársaság, amelynek menetrend szerinti járata közel esett a zárás időpontjához, külön értesítést is kapott.
Azt is hozzáteszik, hogy az eredetileg tervezett négy éjszakai zárás helyett kettő is elegendő volt. A második június 27-ről 28-ra megtörtént.
Emiatt ma újabb levelet írtunk a Wizz Airnek, és azt kérdeztük tőlük:
- Egy előre bejelentett reptéri zárás miért számít rendkívüli körülménynek?
- Ha időben látják, hogy az adott járat nem tud landolni egy esetleges reptéri lezárás előtt, miért indulnak el? Ilyen esetekben milyen szempontokat tart szem előtt a cég?
Amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.
Frissítés: Megkaptuk a Wizz Air válaszát, amiben azt írják, hogy „a budapesti repülőteret valóban tervezetten zárták hajnali fél 1 és reggel 4 között június 6-án, de menetrend szerint a Wizz Air W6 2222-os járata a reptérzár előtt leszállt volna Ferihegyen. A repülőgép eleve késve érkezett Budapestről Londonba. Sajnos a járat a reptérzártól független, előre nem látható okok (az európai légiirányítás szűkös kapacitása miatti korlátozások) miatt késett, ezért leszállási ideje „belecsúszott” a tervezett lezárásba. Kértük a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnerünktől, és kérelmeztük egy mihamarabbi résidőt a felszálláshoz az EuroControltól, de sajnos nem kaptuk meg. Minden erőfeszítésünk ellenére nyilvánvalóvá vált, hogy nem sokkal, de lekéstük annak lehetőségét, hogy a gép még a reptérzár előtt landolhasson Budapesten. Ezért kellett a járatot Debrecenbe irányítanunk, majd a reptér megnyitása után, az utasokkal a fedélzeten továbbrepülni Budapestre. Noha a visszatérítésért folyamodó utasoknak írt válaszunkban nem fejtettük ki a fenti eseménysor valamennyi részletét, a késéshez vezető okok, beleértve a résidőt, összességében valóban előre nem láthatóak voltak. Bár késéshez vezető okok a Wizz Air hatáskörén kívülálló eseményekre vezethetőek vissza, ezúton is elnézést kérünk érintett utasainktól az okozott kényelmetlenségért."