Fogyasztóvédelmi vizsgálat indult a reptéri lehúzások miatt
Fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a Wizz Air földi kiszolgáló partnerének, a Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. reptéri gyakorlata miatt.
Múlt héten írtunk arról, hogy egy magyar pár csak azután szállhatott fel fapados légitársaság berlini járatára, hogy kifizették a repülőtéri utasfelvételi díj dupláját.
A hatósági eljárás során Budapest Főváros Kormányhivatala azt vizsgálja, hogy a földi kiszolgáló reptéri utasfelvétele során megvalósul-e tisztességtelen vagy megtévesztő gyakorlat. Az ellenőrzés arra is kiterjed, hogy a társaság a díjakat és az igénybe vehető szolgáltatásokat érintően az utasoknak szóló előzetes információknak megfelelően jár-e el
– áll a minisztérium közleményében, amiben azt is megígérték, hogy az eljárás eredményéről is beszámolnak majd.
A Wizz Air cikkünk megjelenése után azt mondta, hogy a cég üzletpolitikájával nem összeegyeztethető, ha utasainknak a feltüntetettől eltérő összeget számolnak fel, vagy a meghirdetettől eltérő szolgáltatást értékesítenek. Arra azonban nem tértek ki, hogy számíthat-e bármilyen büntetésre a Malév GH és arról sem írtak, hogy az eddig megkárosított utasokat, hogyan kívánják kompenzálni.