Negyvenoldalas kis füzetben kampányoltak a II. kerületi fideszes polgármester mellett
További Belföld cikkek
- Tarlós István kiírt magából mindent Budapestről, és még többről is
- Egymásnak feszült a Kúria elnöke és az általa felfüggesztett bíró
- A legtöbb helyen kirándulóidő lesz szombaton, de lesz, ahol záporra is számítani lehet
- Vörösbe borul a Lánchíd vasárnap este, fontos problémára hívják fel a figyelmet
- Kigyulladt egy autószállító kamion az M7-es autópályán
Csaknem negyven oldalon keresztül egy önkormányzati kiadványban sorolták a II. kerületi fideszes polgármester, Láng Zsolt sikereit.
A kis füzetben, amely egyetlen egyszer – most, a kampányidőszakban – jelent meg, hosszasan sorolják, hogy a II. kerületben milyen szuper az élet, mennyi minden fejlődött, zárásként pedig egy alákérdezős interjút közölnek Láng Zsolttal. A kiadványon nincs egyetlen Fidesz-logó az impresszum szerint a lapot pedig az önkormányzat adta ki, írja az Azonnali.hu.
A kiadvány miatt a Magyar Kétfarkú Kutyapárt tett kifogást a helyi választási bizottságnál, arra hivatkozva, hogy az közvetlenül a polgármesterhez köti a kerületbeli fejlesztéseket, miközben nem jeleníti meg az ellenzéki pártok álláspontját, ezért sérti a választási eljárás olyan alapelveit, mint az esélyegyenlőség és a jóhiszemű, tisztességes joggyakorlás.
A helyi választási bizottság elutasította a kétfarkúak kifogását arra hivatkozva, hogy nincs szó a kiadványban pártokról, kormányzótöbbségről és ellenzékről, és a lapban nem buzdítanak egyetlen párt vagy jelölt támogatására sem.
A Magyar Kétfarkú Kutyapárt fellebbezett a döntés ellen. A Fővárosi Választási Bizottság határozata szerint viszont a füzet alkalmas a választói akarat befolyásolására, mivel abban a polgármester és az alpolgármester megjelentetése azt sugallja a választók felé, hogy a fejlesztések és az elért eredmények hozzájuk köthetők, írja az Azonnali.hu.
Őrsi Gergely, az ellenzék II. kerületi polgármester-jelöltje Facebook-oldalán azt írta, hogy a Fidesz több tízmillió forintot költött közpénzből arra, hogy saját magát reklámozza, ahelyett, hogy mondjuk megcsinálta volna az egyik népszerű kerületi presszó előtt hiányzó zebrát.