Előbb jöhet a dunántúli autópálya-félgyűrű, mint az M0-s befejezése
További Belföld cikkek
-
Larina hihetetlen útja a kerekesszéktől talán a képzőművészeti egyetemig
- Tizenegy év fegyházra ítéltek Miskolcon egy ittas embert bántalmazó férfit
- A Helikopter lakópark melletti erdőben találták meg a tavaly óta keresett nő holttestét
- Szerda és csütörtök hajnalban lehet a leghidegebb
- A DK parlamenti csapdát állít, korlátoznák, hogy a kormánytagok elhagyhassák az országot
Hamarosan megkezdődhet a fővárostól mintegy száz kilométerre tervezett dunántúli autópálya-félgyűrű beruházása, írja a Magyar Nemzet. Közbeszerzési pályázaton keres ugyanis tervezőt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő egy Komáromtól Dunaújvárosig húzódó gyorsforgalmi út terveihez. A tervek szerint
- a most épülő komáromi Duna-hidat kötnék össze az M1-es autópályával,
- majd azt egy 85 kilométeres, kétszer kétsávos szakaszon Székesfehérvárral,
- végül Székesfehérvár és Dunaújváros között épülne egy 35 kilométeres gyorsforgalmi út.
![Az épülő új komáromi Duna-híd 2018. október 2-án](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3023/30235/302352/30235253_89e553efb5a0d4a1cfc1caca6fc90ca0_wm.jpg)
A cikk szerint ez a dunántúli Komárom-Dunaújváros félgyűrű tehermentesítené a nemzetközi átmenő forgalomtól az M0-s eddigi szakaszait és a főváros környéki utakat, valamint összekapcsolná az M1-est a tervezett M8-as autópályával, így az M6-os, M5-ös és M4-es sztrádákkal is.
Egyelőre nem tudni, érinti-e a kedden meghirdetett félgyűrű-beruházás az M0-ssal kapcsolatos mostani terveket: mint arról már év elején beszámoltunk, a legújabb területfejlesztési térképről
eltűntek az M0-s nyugati szakaszának tervei,
ehelyett a befejezetlen körgyűrű zsákká alakulna a Zsámbéki-medence és a Pilis-völgy magába foglalásával, az M100-as és M10-es utakkal. Az M100-as Esztergomot kötné össze az M1-es autópályával, az M10-es pedig az Esztergom közelében fekvő Kesztölcöt kötné össze Budapesttel.
![A NIF 2017-es tervein még együtt szerepelt az éppen R11 néven emlegetett M100-as és az M0-s nyugati szektora a 2022-ig tervezett projektek listáján.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3023/30235/302352/30235275_016a45840bb4d78b629fe95c76850ffe_wm.jpg)
Az M0-s új terve viszont több kárt okozna, mint amennyi hasznot hajtana a Főmterv volt vezérigazgatója szerint: Budapest egyik legrégebbi és legnagyobb közlekedéstervezési cégének volt vezetője, Molnár László szerint az Esztergom felé elnyújtott körgyűrű nem oldja meg Buda feszítő közlekedési problémáit, viszont rászabadítja a forgalmat a pilisi és a zsámbéki térségre. A vele készült idén nyári interjúnkat itt olvashatja: