Ipari kikötő megépítése ellen demonstráltak a Balatonnál
További Belföld cikkek
- Baleset miatt lezárták az M86-os autóút Szombathely felé vezető oldalát
- Drámai helyzet alakult ki egy magyar szállodában, a tűzoltóknak kellett fellépniük
- Újabb részletek: több bűnbanda tarthat rettegésben egy budapesti kerületet
- Fantasztikus év lesz – Ujhelyi István csokorba szedte, miként beszélt a Fidesz 2010-től az elkövetkező évekről
- Nagy meglepetést tartogat a szilveszteri időjárás, erre mindenképp készüljön fel
Október legvégén írtuk meg, hogy a Balatontipp.hu cikke alapján, hogy a Balaton működését jelentősen meghatározó gigaberuházás, egy ipari kikötő építésének előkészületei kezdődtek el Balatongyörök és Vonyarcvashegy határában, a Szent Mihály-kápolnától 400 méterre. Ezt egy ábrával szemléltette a portál:
Most Vonyarcvashegynél ez ellen a beruházás ellen tartottak demonstrációt. A fotók mellé azt írták:
Nagyon sokan voltunk ma az ipari kikötő megépítése elleni demonstráción Vonyarcvashegyen a Szent Mihály kápolnánál, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a most még szinte érintetlen természetre...
"A tervről először Pécseli Péter, a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság Balatoni Vízügyi Kirendeltségének vezetője beszélt nagyobb nyilvánosság előtt: azt mondta, az ipari kikötőt a Balatongyörök és Vonyarcvashegy között most is üzemelő 110 ezer köbméter befogadóképességű zagytér mellett szeretnék kialakítani" - írta a lap. "Az iszap partra transzportálása mellett lehetőség nyílik nagy tömegű kő berakásra, és egy komoly téli kikötő kialakítására, ahol a Bahart flottáját és az egyéb ipari jellegű flottát is be lehetne fogadni. Egy olyan központi fekvésű ipari létesítmény alakulna ki, amire égetően nagy szükség van a Balatonon" – idézi Pécselit a portál.
Vetőné Zeke Erzsébet, a Nők a Balatonért Egyesület (NABE) térségi vezetője az oldalnak azt mondta, megdöbbentő, hogy egy ilyen tervet akarnak megvalósítani mindenféle egyeztetés nélkül.
Borzasztó, hogy a Balaton egyik legszebb területén, a Szent Mihály-kápolna alatt ipari kikötőt terveznek. Úgy tűnik, hogy a pálköveiek jól lobbiztak, hisz korábban oda lett volna tervezve egy ilyen kikötő. Nekünk is el kell kezdenünk a lobbizást, hogy ez ne történhessen meg
– mondta, míg Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt vezetője úgy fogalmazott:
Elengedhetetlen, hogy legyen egy ilyen. Hiszen a Balaton túl azon, hogy üdülőhely, valahol egy műszaki feladat is. Rossz szóval élve, a Balatont üzemeltetni kell. Karban kell tartani a partvédőműveket, a kikötőket, adott esetben új kikötőket kell építeni, kotorni kell és így tovább. Mindehhez kell egy olyan műszaki flotta, ipari hajók, amik, valljuk be, a települések kikötőiben nem mutatnak jól. Ezekkel a turizmus nehezen egyeztethető össze. Mindezek összességében azt indokolják, hogy legyen egy olyan elkülönített hely, ami lehetőség szerint nem lakott területen van, távol van a frekventált üdülőhelyektől. Tehát az nem kérdés, hogy kell ilyen, csak az, hogy hol és hogyan.