- Belföld
- Mi vidékünk - Bács-Kiskun
- Támogatásból készült
- bács-kiskun megye
- mividekunk-bacskiskun
- paks
- kalocsa
- duna
- duna-híd
- nif
Látványterveken már megcsodálhatjuk a Kalocsa–Paks-hidat
További Belföld cikkek
- Meghalt Dudás Miklós édesapja
- Gyurcsány Ferenc elmondta, hogy mi tartja még a politikában
- Ismeretlenek szerveztek tüntetést a szerb elnök mellett Budapesten
- Több tízezer tárgyat felejtettek az utasok a MÁV-csoport járatain 2024-ben
- Egy magyar család a globális felmelegedés korszakában sem adja fel, hogy itthon síelhessünk
Egy nyelvbotlás miatt kellett magyarázkodnia Medgyessy Péter miniszterelnöknek a szekszárdi Duna-híd avatóünnepsége után. Az ékesszólásáról is elhíresült politikus a felfokozott hangulatban azt találta mondani, hogy „minden család óvodás korú gyermeke térítésmentesen kapjon ebédet az óvodában”, amit Varga Mihály, az ellenzéki Fidesz frakcióvezető-helyettesének kritikája után „minden rászoruló gyermek”-re pontosított.
2003-at írtunk ekkor, a szocialista-szabaddemokrata kormány bő egy évvel korábban vette át a hatalmat a Fidesz vezette koalíciótól. A Szent László hidat az első Orbán-kormány alatt kezdték el építeni. Része a kétszer egysávos M9-es autóútnak, ami majd valamikor a távoli jövőben Szegedet és a Dél-Alföldet köti össze a Nyugat-Dunántúllal, de addig is be kell érnünk egy 20 kilométeres szakasszal.
A kelet–nyugati tranzitforgalom egy jelentős részét fogja átvenni a leendő M8-as autópálya (vagy autóút) is, amelyből egyelőre csak az M6-os és az 51-es út közötti rész készült el. A Bács-Kiskun megyei Dunavecsét és a Fejér megyei Kisapostagot összekapcsoló Pentele híd Magyarország egyik legdrágább közúti építménye volt: 2007-es árakon számolva 54 milliárd forintba került a rávezető utakkal együtt.
Ha az M0-s déli átkelőjét nem számítjuk,
2007-re megduplázódott a Budapest alatti Duna-hidak száma, mert hosszú évtizedekig csak Dunaföldvárnál vagy Bajánál mehettünk át a folyón száraz lábbal.
Lesz-e Bács-Kiskunnak ötödik hídja a közeljövőben?
A rövid válasz az, hogy lesz, Kalocsa és Paks között épül, a kivitelezés jövőre elkezdődik, de a befejezés pontos évszámát még nem ismerjük. A tervekről elsőként Bálint József, Kalocsa polgármestere számolt be ősszel. Eszerint a híd teljes hossza 946,2 méter, ebből a mederhíd hossza 440, szélessége 19,26-23,26 méter lesz. Kétszer egysávos közút és mindkét oldalon kerékpárút vezet majd át rajta.
Megkeresésünkre Hideg András, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója megerősítette a hírt. Azt írta, hogy a kivitelezőt közbeszerzési eljáráson választják ki, az ehhez szükséges dokumentumok és a kisajátítási tervek elkészültek.
„Folyamatban van
- az érintett földhivatalokban és építési hatóságoknál a megépítendő úthálózat által érintett ingatlanokra vonatkozó kisajátítási tervek záradékoltatása
- az érintett közművezeték-üzemeltetők, -kezelők és -tulajdonosok megkeresése a vezetékkiváltásokkal kapcsolatban
- a kivitelezői közbeszerzési eljárás elindításának előkészítése.”