Csaknem száz méter hosszú jármű jelenik meg a magyar autópályákon
További Belföld cikkek
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
Szerda, csütörtök és péntek éjszaka egy extrém méretekkel rendelkező szerelvény bukkan fel a magyar autópályákon. A budapesti bazilikánál alig kisebb, 95 méter hosszú és nem kevesebb mint 309 tonna súlyú szerelvény a MOL megbízásából egy 70 méter hosszú, 4 és fél méter széles kolonnát (vegyiparban használt toronyszerű tartályt) fog szállítani a Győr mellett található gönyűi kikötőből Tiszaújvárosba. A kolonna uszályon érkezett meg,
a kiemeléséhez összesen három darura volt szükség, két daru a kolonna hátulját, a harmadik pedig az elejét emelte ki az uszályból.
A szerelvény egy 4 tengelyes vontatóból, 8 tengelyes THP pótkocsiból, egy 13 tengelyes THP pótkocsiból és egy 8 tengelyes toló vontatóból épül fel. A szállítást végző THP pótkocsik speciális modulokból épülnek fel, az adott szállításhoz rakták össze őket; tengelyenként 8-8 kerékkel rendelkeznek, és a tengelysúlyokat hidraulikus rendszer segítségével egyenletesen osztják el. A kialakításnak köszönhetően a szállítmány alatt akár 90 fokot is el tud fordulni a vontató, ami jól jön a különböző kanyarok bevételénél.
A szerelvényt egy több mint húsz főből álló csapat kíséri, köztük rendőrök, szakkísérők, bontásokat és helyreállításokat végző munkások.
A szerelvény M1-M0-M3 autópályákat érintő útvonalán lezárásokra és forgalomkorlátozásokra lehet számítani.
A szerelvény menetrendje a szállítást végző Bautrans közleménye alapján így néz ki:
Szerda este: Gönyű-Annahegyi pihenő
- 19:00 indulás Gönyű kikötőből a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőrkapitányság kíséretével, időszakos zárások várhatóak az M19-es autópályán mert a szerelvény a forgalommal szemben fog felhajtani, körforgalmakban is forgalommal szemben hajt be
- kb. 22:00 a szerelvény eléri az M1 autópályát, innen 30 km/h sebességgel közlekedik a leálló és a külső sávban, a személyautó forgalom csak a belső sávban közlekedhet. A VÉDA kapun, hidakon ráadásul a forgalom teljes kizárása mellett halad át a szerelvény (itt a belső és a külső sávban fog haladni), teherautók számára az egész autópályaszakaszon előzési tilalom lesz érvényben.
- kb. éjjel 2-3: érkezés Annahegy pihenőhelyre, a parkolóhelyre történő beállás idejére a félpálya teljes lezárása lesz szükséges, mert az összes sávot el fogja foglalni a szerelvény
Csütörtök éjjel: Annahegyi pihenő-Nagyfügedi pihenő
- 22:00 indulás Annahegy pihenőhelyről rendőri kísérettel
- kb. 22:30 Hárosi Duna-híd teljes pályazár, a híd előtt megáll a szerelvény, a szembejövő forgalmat megállítják, a felhajtókat lezárják és az üres pályatesten a szerelvény egyedül fog áthaladni, után indulhat meg a forgalom
- kb. 23:00 Soroksári-Duna-ág-híd teljes pályazár
- kb. 04:00 érkezés Nagyfüged pihenőhelyre
Péntek éjjel: Nagyfügedi pihenő-Tiszaújváros
(Borítókép: Darukkal emelik a kolonnát a szerelvényre. Fotó: MOL Zrt.)