Csaknem száz méter hosszú jármű jelenik meg a magyar autópályákon

DJI 0891
2019.12.04. 13:53

Szerda, csütörtök és péntek éjszaka egy extrém méretekkel rendelkező szerelvény bukkan fel a magyar autópályákon. A budapesti bazilikánál alig kisebb, 95 méter hosszú és nem kevesebb mint 309 tonna súlyú szerelvény a MOL megbízásából egy 70 méter hosszú, 4 és fél méter széles kolonnát (vegyiparban használt toronyszerű tartályt) fog szállítani a Győr mellett található gönyűi kikötőből Tiszaújvárosba. A kolonna uszályon érkezett meg,

a kiemeléséhez összesen három darura volt szükség, két daru a kolonna hátulját, a harmadik pedig az elejét emelte ki az uszályból.

A szerelvény egy 4 tengelyes vontatóból, 8 tengelyes THP pótkocsiból, egy 13 tengelyes THP pótkocsiból és egy 8 tengelyes toló vontatóból épül fel. A szállítást végző THP pótkocsik speciális modulokból épülnek fel, az adott szállításhoz rakták össze őket; tengelyenként 8-8 kerékkel rendelkeznek, és a tengelysúlyokat hidraulikus rendszer segítségével egyenletesen osztják el. A kialakításnak köszönhetően a szállítmány alatt akár 90 fokot is el tud fordulni a vontató, ami jól jön a különböző kanyarok bevételénél.

A szerelvényt egy több mint húsz főből álló csapat kíséri, köztük rendőrök, szakkísérők, bontásokat és helyreállításokat végző munkások.

A szerelvény M1-M0-M3 autópályákat érintő útvonalán lezárásokra és forgalomkorlátozásokra lehet számítani.

A szerelvény menetrendje a szállítást végző Bautrans közleménye alapján így néz ki:

Szerda este: Gönyű-Annahegyi pihenő

  • 19:00 indulás Gönyű kikötőből a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőrkapitányság kíséretével, időszakos zárások várhatóak az M19-es autópályán mert a szerelvény a forgalommal szemben fog felhajtani, körforgalmakban is forgalommal szemben hajt be
  • kb. 22:00 a szerelvény eléri az M1 autópályát, innen 30 km/h sebességgel közlekedik a leálló és a külső sávban, a személyautó forgalom csak a belső sávban közlekedhet. A VÉDA kapun, hidakon ráadásul a forgalom teljes kizárása mellett halad át a szerelvény (itt a belső és a külső sávban fog haladni), teherautók számára az egész autópályaszakaszon előzési tilalom lesz érvényben.
  • kb. éjjel 2-3: érkezés Annahegy pihenőhelyre, a parkolóhelyre történő beállás idejére a félpálya teljes lezárása lesz szükséges, mert az összes sávot el fogja foglalni a szerelvény

Csütörtök éjjel: Annahegyi pihenő-Nagyfügedi pihenő

  • 22:00 indulás Annahegy pihenőhelyről rendőri kísérettel
  • kb. 22:30 Hárosi Duna-híd teljes pályazár, a híd előtt megáll a szerelvény, a szembejövő forgalmat megállítják, a felhajtókat lezárják és az üres pályatesten a szerelvény egyedül fog áthaladni, után indulhat meg a forgalom
  • kb. 23:00 Soroksári-Duna-ág-híd teljes pályazár
  • kb. 04:00 érkezés Nagyfüged pihenőhelyre

Péntek éjjel: Nagyfügedi pihenő-Tiszaújváros

(Borítókép: Darukkal emelik a kolonnát a szerelvényre. Fotó: MOL Zrt.)