További Belföld cikkek
- Napokig küzdött a túlélésért egy túrázó a Bükkben
- Elvitték a hatos lottót: 1,93 milliárd forintot nyert valaki
- Szándékos hízással kerülte el a katonai szolgálatot egy dél-koreai férfi
- Gyermekekről készült pornográf felvételek megosztása miatt tartóztattak le egy borsodi férfit
- Legyen óvatos, friss medvenyomokat észleltek Magyarországon
Az utinform.hu legfrissebb adatai szerint újabb egy hónappal csúszik az M0-s átadása, vagyis újabb egy hónap őrülettel, dugóban araszolással és várakozással számolhatnak azok, akik a felújítást érintő szakaszon szoktak közlekedni.
Az autóút déli szektorának felújítása miatt március 9-én lépett új forgalmi rend életbe, az autóutat ekkor kétszer kétsávosra korlátozták.
A déli szektor az 1-es főút és az M5-ös sztráda között húzódik. A felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti a 17. és a 23. kilométerszelvényben. A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig az 51-es főút csatlakozásánál van.
Márciusban azt ígérték, hogy a felújításokat három ütemben végzik majd. Az első szakaszt (22–23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17–19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17–22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.
Olvasónk még az ünnepeket előtt készített néhány képernyőfotót a várható befejezések dátumáról, ami akkor még december 31. volt. Négy nappal az év vége előtt viszont módosult a dátum és a munkát várhatóan csak
január 31-én fejezik be.
A határidő kitolása miatt kerestük a beruházást felügyelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF), amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.
A felújításra egyébként azért volt szükség, mert az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe vette az útburkolatot, ezért kellett kicserélni az aszfaltot betonra. „A hidak új szigetelést, szegélyt és korlátot kapnak, és zajvédelmet építenek ki ezen a szakaszon. A betonburkolat néhány hetes szilárdulás után éri el a maximális terhelhetőségét, így ebben az időszakban nem folyik látható munkavégzés az érintett területeken”, közölte a munkálatok kezdetén a NIF.
Frissítés: Több mint egy héttel később, a NIF válaszolt kérdéseinkre. Azt írták, hogy a megjelent információk csak részben helytállóak, ezért a NIF Zrt. azok pontosítását kezdeményezte az Útinformnál. „Az M0 déli szakasz rekonstrukciója várhatóan 2020 szeptemberében fejeződik be. A korszerűsítés a forgalom folyamatos fenntartása mellett valósul meg. Az elkészült szakaszok visszaadása a kivitelezés előrehaladásának megfelelően folyamatosan zajlik.”