33 ezer euró mélyalvási díjat szabtak ki a légitársaságokra
További Belföld cikkek
- Sebestyén Balázs: Nagyon nagy a baj az országban, muszáj segítenünk
- Világelső lett a budapesti karácsonyi vásár
- Az interneten árulta a munkáltatója szerszámait egy karbantartó
- Fékhibát észleltek egy Budapestre érkező repülőnél, azonnal a helyszínre vonultak az illetékes szolgálatok
- Brutális katonai gépjárművek érkeznek Budapestre
Lényegében megszűnik a repülőgépek okozta éjszakai zajterhelés Budapesten, ígérte a kormány nevében tavaly nyár végén Palkovics László innovációs miniszter, valamint az akkor a kampányára készülő Tarlós István, volt főpolgármester. Az eredeti, április bejelentés még arról szólt, hogy augusztustól bevezetik a teljes éjszakai repülési tilalmat Budapest felett éjfél és hajnali öt óra között, a mélyalvási időszakban tervezetten nem szállhatnak majd fel és le repülőgépek a Liszt Ferenc-repülőtéren.
A Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület azonban nemrégiben a Népszavával közölte, hogy a kormány intézkedései hatástalanok, a változás ugyanis csak annyi volt, hogy az éjszakai gépeket a főváros légtéréből átirányították az agglomeráció fölé, valamint járatonként 1000 eurós bírsággal fenyegették meg azokat a gépeket és társaságokat, amelyek indokolatlanul repülnek a főváros felett az éjszaka közepén. A lap úgy tudta, hogy ilyen bírságot eddig nem hajtottak be a légitársaságokon.
A Magyar Nemzet azonban az ügyben kérdéssel fordult a témában illetékes Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM), mely szerint az érintett családok nyugalma érdekében az elmúlt bő két évtized legjelentősebb szabályozási beavatkozása történt meg tavaly, hiszen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmára 1997-ben megalkotott rendelkezéseket a zajterhelést érintően a múlt évben módosították először. A változtatás eredményeként a korábbinál több légi jármű szállhat fel vagy le a gyérebben vagy egyáltalán nem lakott délkelet felé az éjfél és hajnali öt óra közötti időszakban.
A szabályváltozás hatálybalépése után szeptemberben és októberben egyetlen gép sem szállt le Budapest felől a mélyalvási időszakban
– írták, hozzátéve azt is, hogy az intézkedésnek köszönhetően a repülőtértől északnyugatra fekvő, sűrűn lakott területek 2019 utolsó hónapjaiban csaknem száz légi jármű éjszakai zajterhelése alól mentesültek. Ezenkívül az októberben bevezetett, zajszinten alapuló új díjszabás alapján
összesen 33 ezer euró úgynevezett mélyalvási díjat szabtak ki a légitársaságokra az éjfél és öt óra között a főváros felett közlekedő járatok után.
A tárca jelezte, a befolyó többletbevételből a légikikötő üzemeltetője a tavaly újraindított ablakcsereprogramját kibővített formában folytatja. A Budapest Airport még tavaly májusban bejelentette, hogy a környéken élők számára újra meghirdeti ablakszigetelési programját, erről 1500 háztartás kapott értesítést, és közel száz tulajdonos jelezte a részvételt.