Órákon át égette az üzemanyagot egy gép Ferihegyen, az utasok kiborultak
További Belföld cikkek
- „Ott van a sok kölyök, minek tartsam meg?” – élet-halál harcot vívtak egymással a kutyák
- A kormány benyújtotta a magyar kutatási hálózat átalakításáról szóló javaslatot
- Kiutasítottak Magyarországól egy amerikai tanárt, aki 10 éve tanított az országban
- Fehérbe borul a fél ország, figyelmeztetést adott ki a Magyar Közút
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
Frissítés 13:20-kor:
A Budapest Airport járatinformációi szerint 12:19-kor felszállt a gép.
Ez történt 12:15-ig:
Reggel fél hétkor kellett volna felszállnia a kanári-szigeteki Gran Canariába tartó Ryanair járatnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, Budapestről, ám ahelyett, hogy az utasok már leszálltak volna a célállomáson, helyette a repülőtéren köröztek a géppel még fél 12 körül is, írták az Index olvasói felháborodott levelekben.
A gép ugyan elgurult, de fel nem szállt, beszámolóik szerint az utasokat nem engedik leszállni, a tájékoztatás pedig nagyon hiányos. „Túlsúlyos a gép. A Ryanair meg nem tudja mit csináljon” – írta egyikük.
Közben a pilóta bemondta a megoldást, kigurulunk a felszállópályára 1,5 óra betonon dübörögve elégetnek (leereszteni nem tudják, mert elromlott a leszívóka) némi üzemanyagot, aztán majd valamikor elindulunk, de le kell majd még szállni Madridban, felvenni helyette üzemanyagot
– folytatta olvasónk. Később arról számolt be, hogy borzasztó kipufogószagban ülnek, és úgy vélte, szerinte többen elájulnak majd, mert órákon át kell járatni a hajtóműveket. „Vizet, semmi nem adnak" – írta. Egy másik utas azt írta, három óra elteltével felajánlották, hogy vásárolhatnak hideg innivalót és snacket, amikor pedig reklamáltak, azt az utaskísérő elutasította. Mivel az utasok fáztak, arra kérték a személyzetet, hogy ne hűtsék az utasteret, mire az a választ kapták, hogy szólnak a kapitánynak.
Nem lett melegebb. Takarót kértünk, nem tudott adni. Meleg italt, szendvicset szintén nem tudnak felszolgálni. 10:33-kor közölték, hogy még 45 percig várnunk kell a parkolóhelyen. Szolgáltatás továbbra is semmi.
A hangulat óráról órára romlott, a vécét kb. 180 ember használta 4 órán keresztül, beszámolója szerint a légiutas-kísérők is eltűntek. „Nem mondanak be, nem adnak semmit. Még 1,5 órát égetjük a kerozint az aszfalton. Utána az étlen-szomjan hagyott társaságot elrepítik Madridba, talán ott tankolunk, azt követően pedig tovább Las Palmasba (talán).”
Olvasónk szerint ez már személyi- és utasjogok korlátozásának felel meg, mivel a gépről senkit nem engedtek leszállni. Dél környékén arról érkezett információ, hogy
valaki rágyújtott a repülőgép mosdójában, ezért ráhívták a rendőröket.
Az utasok egyre feszültebbek a kialakult helyzettől, az ügyintézést pedig lassúnak és körülményesnek írták le. Ekkor sem tudták még, mikor indul el a gépük.
A Budapest Airport az Indexnek megerősítette a veszteglés hírét, ám azt írták, további tájékoztatást sajnos nincs módjuk adni annak okáról, erről a Ryanair tud nyilatkozni.
Nem ez az első eset, hogy Ryanair Las Palmasra repülő járatával gondok vannak: már 2018 nyarán is írtunk róla, hogy több gép is túlsúlyos volt, ezért nem tudott felszállni. Repülési szakemberekkel, aktív és egykori pilótákkal beszéltünk az esetről, akik mind megerősítették, hogy ez, mármint a túlsúlyos gép, sokkal gyakoribb eset, mint gondolnánk. A problémáról részletesen itt írtunk. A Fapadosinfo tavaly decemberben azt írta: a nyári menetrendváltástól nem lehet már eljutni közvetlen Ryanair-járattal Gran Canariára, így csak egy egyetlen kanári-szigeteki célpont, Tenerife marad a Ryanairrel, ha valaki odavágyik. Ugyanakkor, mint azt a Viasale Traveltől megtudtuk, júniustól az ő közvetlen chartereik járnak majd Gran Canariára és Fuerteventurúra.
Frissítés 15:15-kor: Azonnali vizsgálatot kért a Ryanair vezetőségétől Ujhelyi István szocialista európai parlamenti képviselő. Az EP közlekedési és turisztikai bizottságának alelnöki tisztségét is betöltő politikus az MTI-vel közölte, nem ez volt az első olyan eset, amikor a Ryanair egyik járata túlsúlyra vagy más technikai problémára hivatkozva később indult el, az utasok eddig nem kaptak semmilyen jogos pluszellátást a fedélzeten. Ujhelyi közölte, az elmúlt időszakban szakemberekkel és európai döntéshozókkal közösen megalkották és az Európai Bizottság asztalára tették a Fapados Etikai Kódexet, amely a többi között az ilyen esetekre is előírja a méltányos és elégséges szolgáltatást.
Frissítés 20:48-kor: A nap folyamán kerestük az ügyben a Ryanair regionális szóvivőjét, Olga Pawlonka végül esti közleményükben megerősítette az üzemanyaggal kapcsolatos, a pilóta által ismertetett problémát és annyit közölt, a cég bocsánatot kért a várakozós utasoktól.
(Borítókép: Olvasónk / Index)