A szentendrei polgármester szerint Révész Máriusz nem mond igazat
További Belföld cikkek
- Hét órát ültek a Wizz Air magyar utasai a gépen, majd még 10 órát váratták őket a repülőtéren
- A Pénzügyminisztérium két osztályvezetője is beismerte bűnösségét a korrupciós botrányban
- Márki-Zay Pétert feljelentette Lázár János felesége
- Orbán Viktor: Szeretnék megnyugtató dolgokat mondani, de nem tudok
- „Ott van a sok kölyök, minek tartsam meg?” – élet-halál harcot vívtak egymással a kutyák
Meghiúsult annak a kerékpáros hídnak a terve, ami a Szentendrei-szigetet kötötte volna össze Szentendre városával, miután a város ősszel megválasztott új vezetése nem értett egyet azzal, hogy a hidat a belváros szélén építsék fel. A kormány által preferált helyszínt főként azért kifogásolták, mert úgy vélték, a híd látványa tönkretenné Szentendre festői vízparti látképét, ami a város fő vonzereje, és azt is problémának tartották, hogy a megnövekedett kerékpárosforgalom a belvárosi korzón haladna keresztül. Az ügyben végül véleménynyilvánító népszavazást tartottak március elején, ahol a többség valóban arra voksolt, hogy a belvárostól délre, a Postás strandnál épüljön híd, bár a részvétel nagyon alacsony volt, 22 082 lakosból 2622-en mondtak véleményt.
Csakhogy híd ezek után sehol nem fog épülni, mert az új helyszín a kormány szerint nem reális. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem épül ki az EUROVELO 6 nemzetközi kerékpárút kulcsfontosságú Duna menti szakasza, továbbra sem lehet majd Szentendréről elkerékpározni Visegrádra. Hogy a kormány szerint a híd miért nem épülhet meg, azt Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője részletesen kifejtette ebben az írásában. Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos egy tegnapi sajtótájékoztatón már kész tényként kezelte, hogy a másfél milliárdos projekt a szentendrei városvezetés hibájából elbukott:
Az önkormányzat által javasolt helyszínről nincs értelme tárgyalni, mert a szemben lévő szigeti részen védett vízbázist érint, ahová nem lehet építkezni
– jelentette ki. Révész Máriusz szerint a felszabaduló európai uniós forrás felhasználásáról hamarosan dönteni kell, és bizonyára nagyon sok Pest megyei település szeretne élni a lehetőséggel.
A történtekre közleményben reagált Fülöp Zsolt szentendrei polgármester, aki azt mondja, Révész több tényt is elhallgatott, például nem említette, hogy az állam által preferált, Szentendre belvárosában tervezett két hídhely nemcsak azért nem kapott környezetvédelmi engedélyt, mert a vízbázisok védelméről szóló 1997-es kormányrendelet kizárja azt, hanem azért sem, mert a híd tájba, városképbe illesztése gyakorlatilag megoldhatatlan a Pest Megyei Kormányhivatal határozata szerint.
A polgármester szerint Révész Máriusz arról sem tett említést, hogy mi volt az oka a csaknem két évig elhúzódó környezethasználati engedélyeztetési eljárásnak:
Az előkészítetlenség és a nem kellően kimunkált tervek miatt az eljárás minden fázisa fellebbezésre adott okot.
Mindezek ellenére a beruházó azt kérte tavaly év végén Szentendre képviselő-testületétől, hogy a belvárosi hídhelyek valamelyikét támogassa, miközben azok nem kaptak környezetvédelmi engedélyt. Fülöp Zsolt szerint a híd megvalósítása már tavaly kérdésessé vált, de "most a városra hárítják a felelősséget". A polgármester szerint Szentendre igenis akarja a hidat, de a tájképvédelmi, környezetvédelmi, vízbázisvédelmi szempontok figyelembevételével. A polgármester szerint a helyismeret hiányát jelzi, hogy Révész Máriusz szerint "autóút van a korzón", miközben 2017 óta a korzó autós közlekedéstől elzárt terület, ahová csak célirányosan, külön behajtási engedély alapján lehet behajtani, az átmenő forgalom tilos. Szerinte ugyanakkor az előző városvezetés sem tervezett nemzetközi kerékpáros utat a korzóra.
Fülöp Zsolt továbbra is azt kéri a kormánytól, hogy tárgyaljon a Postás strandról, mint helyszínről. "Azt gondoljuk, hogy ha a Rév utcánál a kormány szerint – a vízbázisvédelmi szempontok figyelembe vételével, ám szakhatósági tiltás ellenére – megvalósítható a kerékpáros híd, akkor az a minimum, hogy ezt a lehetőséget megvizsgáljuk a belvárostól délre eső helyszín esetében is."
(Borítókép: a tervezett híd helye Szentendre belvárosának északi részén; MTI – Nagy Zoltán)