Jövő héten indul a közforgalmi hajózási szezon a Duna fővárosi szakaszán, de hét hajóból hatra még nem talált üzemeltetőt a BKV, írja a Népszava.
Hiába áldoztak csaknem félmilliárd forintot tíz évvel ezelőtt a menetrend szerinti fővárosi hajózás fejlesztésébe, az idei szezonnyitás nehézkes. A hét hajóból álló flottából hatra – Budavár, Várhegy, Lágymányos, Lánchíd, Pestbuda és Hungária hajókra – néhány nappal a kezdés előtt még nem sikerült üzemeltetőt találni, fogalmaz a lap. A hetedik hajó a 125 éves Hófehérke elsősorban nosztalgiahajóként működik.
Új pályázat lesz, március 15-én viszont már indulnának a hajók
A hajók Kopaszi gát-Rómaifürdő közötti vonalon március 15. és augusztus 31. közötti menetrendszerinti, napi 10-11 órás üzemeltetésére február elején írt ki három tendert a BKV, de a három pályázatból kettőre egy ajánlat sem érkezett. A Budavár és a Várhegy üzemeltetésére jelentkezett ugyan egy vállalkozó, de végül ezt a tendert is érvénytelennek kellett nyilvánítani, mivel a cégtől hiába kérték a hiányzó dokumentumok pótlását.
A BKV a Népszava a sikertelenség okait firtató kérdésére meglehetősen kurtán csak annyit válaszolt: „A megadott határidőig nem érkezett be érvényes ajánlat”. Az új pályázatokat hamarosan újra kiírják – ígérte a Népszavának a cég. A BKV nem rendelkezik saját hajózási személyzettel, csupán hajókkal, ezért az üzemeltetést külsős cégekre bízzák.
Az 1986-ban megszűnt hivatásforgalmi hajózást 2012-ben uniós pénzből indították újra. A nyitó év 346 ezres utasszáma után néhány évig 300 ezer körül sikerült stabilizálni az utasok számát, de 2019-re 260 ezerre esett vissza a forgalom. Ez persze a bevételen is látszik, a 2014-es 118 millió 2019-re 50 millióra olvadt, idézi a forgalmi adatokat a Népszava.