Hajóra emelték a Déli Körvasút Duna-hídjának első hídelemét
Tovább folytatódik a Déli Körvasút építése. Csepelen, ahol a fő elemeket szerelik össze, péntek délelőtt hajóra emelték, és szállításra készítették elő a Déli összekötő vasúti Duna-híd első elemét - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., akik egyben arról is tájékoztattak, hogy a Déli Körvasút Ferencváros és Kelenföld közötti szakaszának építésére megszületett a jogerős vasúthatósági engedély is.
A Déli Körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén nagyobb szerepet vállalhasson. A NIF szerint évtizedek óta az első olyan vasúti beruházás, ami Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatokkal az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja.
A szakaszon az elővárosi vonatok 10-15 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, budaörsi és környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli Városkaput, valamint a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval.
A Déli Körvasút fejlesztésének első, már épülő üteme a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. Pénteken a híd építésének fontos állomásaként hajóra emelték az első hídelemet, ami hozzávetőlegesen 20 méter hosszú és több mint 80 tonna.
Hamarosan további három hasonló elemet emelnek a bárkára, amiket 80 m hosszú egységgé állítanak össze. Az 510 méter hosszú hídhoz ilyen úsztatási egységenként úsztatják az elemeket itt, emelőbárkákra rakják, majd várhatóan 2020. III. és IV. negyedévben emelik a helyére.
A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.
A kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi nettó 35 921 393 827 forint értékben.