Egy órával azelőtt is megbüntették a ceglédi ámokfutót, hogy halálra gázolt egy kamaszlányt

HUS 0437
2020.06.18. 11:27

Négyszáz lóerőre tuningolták, ezért már eleve csak zárt pályán használhatták volna, de lézeres sebességmérő blokkolóval is felszerelték azt a BMW-t, amivel 2019. április 20-án éjfél előtt nem sokkal gázoltak el egy 18 éves lányt és barátját Cegléd belvárosában. A sportautót egy 22 éves fiú vezette, egy jól menő, helyi vállalkozó fia, aki sokak szerint ezzel a feltuningolt autóval „villogott”, és aki minden utat „versenypályának használt” a városban.  Avádirat szerintaznap este P. Levente a megengedett legnagyobb haladási sebességet legalább 190 százalékkal túllépve,

145-151 km/órás sebességgel közelítette meg a Kossuth Ferenc utca és a Teleki utca kereszteződését.

Amikor Bognár Emese és barátja leléptek a járdáról a BMW még csaknem 90 méterre volt tőlük. Bár a sofőr, ahogy érzékelte a gyalogosokat azonnal fékezett és balra  kormányozta az autót, a Kossuth Ferenc utca és Teleki utca kereszteződésénél 103-108 km/órás sebességgel elütötte a párt. Az érettségi előtt álló lány a helyszínen meghalt, barátja túlélte a balesetet, de lába súlyosan roncsolódott és életveszélyes sérülésekkel került kórházba.

Emese barátja csütörtökön már a saját lábán jelent meg a Ceglédi Járásbíróságon, ahol előkészítő ülést tartottak a büntetőügyben, de mivel a vádlott lemondott a tárgyalás jogáról, alig két óra alatt ítéletet is hirdettek. Az ügyész halált okozó közúti baleset gondatlan okozásával vádolta a férfit, három év szabadságvesztést indítványozott, és kérte, hogy a vádlottat végleg tiltsák el a járműveztetéstől. A védelem szerint az azonban túlzás, és arra kérte a bírót, mérlegeljen a döntésnél, hiszen 

a vádlott nem tudta, hogy édesapja átépítette az autót,

és vegye figyelembe azt is, hogy P. Levente még fiatal felnőtt, a „balesetet pedig a gyorshajtás okozta, ami egy pillanat műve”. Csakhogy a 22 éves fiú rendszeresen hajtott gyorsan. A halálos balesetet megelőző két évben legalább négy szabálysértési eljárás indult ellene „közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése” miatt, és a gázolás előtt egy órával is megbüntették a rendőrök.

Feszült húsz perc

Az ítélet kihirdetése előtt a mindenkinek a tárgyalóterem előtt kellett várakoznia. Egy szűk folyosóra tömörült össze a vádlott és az elgázolt lány hozzátartozói is, akikből azután tört ki az indulat, miután a férfi ügyvédje arról beszélt az újságíróknak, védence hogyan nem vette észre, hogy 400 lóerősre tuningolták fel a kocsit, amit rendszeresen használt.

Csak egy chipet építettek az autóba. A bíróság dolga lesz értékelni ezt a tényezőt

− kerülte ki a választ Mocsai Gergely ügyvéd. 

A vádirat szerint egyébként a BMW-be „egy JB4 típusú teljesítménynövelő elektronikai egységet, nagyobb átömlési keresztmetszetet biztosító kipufogórendszert, valamint két Kiyo ProPark XT típusú elektronikai egységet is beépítettek. A csak zárt pályán használható versenyterméknek minősülő, JB4 típusú teljesítménynövelő elektronikai egység a jármű gyári 306 lóerős teljesítményét 400 lóerőre emelte, a motorvezérlő elektronikát kiegészítő egység és az utólagosan beépített kipufogórendszer hatására a kocsi gyári teljesítménye 30 százalékkal, a nyomatéka pedig 50 százalékkal nőtt meg”.

Emese barátja eközben arról beszélt, hogy „a vádlott normális gyerek volt, csak aztán autósportoló lett a városban”,

én meg soha többet nem tudok belerúgni a labdába. Nem tud olyat mondani, de nem is akar, amit el tudnék fogadni. Aznap megölte a barátnőmet, megölt engem. Ez a három év sem megoldás, már ha három évet kap.

− mondta a lány barátja.

A bíróság a férfit három év fogházbüntetésre ítélte, a járműveztetéstől viszont örökre eltiltotta, és neki kell kifizetnie a közel 900 ezer forintos bűnügyi költséget is. A bíróság enyhítő körülményként értékelte, hogy P. Levente még fiatal felnőttnek számít, beismerő vallomást tett és lemondott a tárgyalás jogáról is, amivel nagyban gyorsította az eljárást. 

Súlyosító körülményként értékelték viszont, hogy a beismerő vallomást csak a nyomozás végén tette, vagyis sokáig egyáltalán nem segítette a rendőrök munkáját. Nem kedvezett az sem, hogy a KRESZ két rendelkezését is megszegte azzal, hogy a baleset előtt közvetlenül két zebrát is több mint 100 km/órás sebességgel közelített meg. Az autót teljesítmény növelő eszközökkel szerelte fel és 

„ARRA VOLT BERENDEZKEDVE, HOGY A SEBESSÉGET RENDSZERESEN TÚLLÉPJE”. 

Ezt támasztotta alá közlekedési előélete és az is, hogy a halálos baleset előtt egy órával is megbírságolták. A nyomozás alatt kirendelt pszichológus szakértő szerint pedig alkalmatlan volt a vezetésre. A vádlott és védője három nap gondolkodási időt kértek, így az ítélet egyelőre nem jogerős, az elgázolt lány hozzátartozói szerint pedig túl enyhe.

Emese édesanyja szerint ebben az ügyben senki nem volt kíváncsi, hogy valójában mi az igazság. „Ő elvette tőlünk a 18 éves lányunkat, a nagyszüleitől az unokájukat, a testvérétől a nővérét, amiért sosem vállalta valójában a felelősséget”, nyilatkozta az ítélethirdetés után az anya.

(Borítókép: Vádlott a mai tárgyaláson. Fotó: Huszti István / Index)