Borulhat a 3-as metró felújítása
További Belföld cikkek
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
Vajon jól értem, hogy a Swietelsky Vasúttechnika Kft éppen megzsarolt azzal, hogy leállítja a metrófelújítást, ha nem kap most azonnal 18 milliárdot?
– teszi fel a kérdést közösségi oldalán Tüttő Kata, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes.
A bejegyzésből kiderül, hogy a 3-as metró alagútfelújítási munkáira 47,8 milliárd forintért leszerződött Swietelsky Vasúttechnika Kft. 18 milliárd forintos többletkövetelést nyújtott be a BKV-nak, arra hivatkozva, hogy az állomásfelújítási közbeszerzések csúsztak.
A helyzet megértéséhez érdemes tudni, hogy a metró felújítása nem egy szerződés keretében zajlik, hanem több részre lett bontva a feladat. Három külön szerződés alapján újítják fel az északi (ez már kész), a déli (ez folyik most) és a középső szakasz állomásait, és közben zajlik külön szerződés alapján a teljes alagút rekonstrukciója is.
Tüttő Kata szerint a BKV vezetése hónapok óta próbál tárgyalni a Swietelsky Vasúttechnika Kft képviselőjével, mert az állomásfelújítási közbeszerzések csúszása miatt, valóban lehet elismert többletköltség, de nem 18 mrd: mérnökök szerint a cég által benyújtott követelés több mint felét sehogyan sem lehet szakmailag alátámasztani.
A fővárost szorítja az idő, mert az alagútfelújításra kötött szerződés 10 nap múlva, július 24-én lejár, és ha addig nem sikerül megállapodni az alátámasztható költségekről és a szerződés meghosszabbításáról, akkor a Swietelsky Vasúttechnika Kft levonulhat és az alagútfelújítási munkák leállhatnak. Ha pedig leáll a munka, és a beruházás kicsúszik az európai uniós és állami támogatási határidőből, elveszhet a felújításra kapott támogatás.
Tüttő Kata bejegyzésében azt írja:
Nem csak, hogy nem hagyjuk magunkat beszorítani, de mivel európai uniós támogatással megvalósuló projektről van szó, ezért az EU Régiók Bizottságának a tagjaként gondoskodni fogok róla, hogy ez a történet eljusson az Európai Bizottsághoz is.
Az alagútfelújítás leállítása veszélyezteti a középső szakasz állomásainak felújításáról szóló szerződést is, amit egyébként ugyanezen cégcsoporthoz tartozó Swietelsky Építő Kft nyert el, a tavaly novemberben zárult közbeszerzésen.